۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81857386
T T
۰ نفر
رئيس پارلمان اروپا: آلمان مقصر تفرقه درباره مساله پناهجويان است

برلين - ايرنا - «مارتين شولتز» رئيس پارلمان اروپاروز شنبه گفت كه آلمان تا حدي مقصر موضع سرسختانه برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا در خصوص مساله پناهجويان است.

شولتز در گفت وگو با مجله خبري اشپيگل گفت كه برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا از بحران پناهندگان براي انتقام از موضع سرسختانه آلمان در بحران مالي اروپا استفاده مي كنند.
در آن زمان برلين از رياضت اقتصادي در كشورهايي مانند يونان و ايتاليا حمايت مي كرد. اين كشورها اكنون نقشي كليدي در متوقف ساختن ورود سيل پناهجويان به اروپا دارند.
شولتز شخص «ولفگانگ شوئبله» (Wolfgang Schaeuble) وزير دارايي آلمان را مقصر پاشيدن بذر تفرقه در اروپا دانست.
وي گفت كه وزير دارايي آلمان به طور حتم 'فردي جنجالي' براي بسياري از كشورهاي اتحاديه اروپا از بحران يورو تا كنون است.
رئيس پارلمان اروپا افزود: شايد بدبينانه باشد اما اكنون در بروكسل زمان تلافي فرا رسيده است و رفتار برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا در بحران پناهجويان با موضع سرسختانه آلمان در بحران يورو ارتباط دارد.
«توماس دي ميزر» وزير كشور آلمان نيز به تازگي گفت اتحاديه اروپا بايد در زمينه تعداد پناهجويان مورد پذيرش خود محدوديت قائل شود.
وي گفت: اتحاديه اروپا بايد محدوديت «سخاوتمندانه» اي در زمينه تعداد مهاجراني كه هر ساله مي پذيرد، اعمال كند.
اين اظهارات از عمق اختلاف ها در آلمان بر سر چگونگي واكنش به بحران ناشي از هجوم آوارگان و پناهجويان به مرزهاي اروپا حكايت دارد.
موضع دي ميزر در تضاد با ديدگاه هاي «آنگلا مركل»صدراعظم آلمان است كه همواره در مقابل اعمال محدوديت هاي جدي تر عليه تعداد پناهجويان مقاومت كرده است.
مركل پيشتر گفته بود كه محدوديت بيشتري درباره پناهجويان به آلمان قائل نخواهد بود.
آلمان در ماه هاي گذشته در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي تحت فشار بيشتري در پذيرش تعداد فزاينده پناهجويان بوده است.
انتظار مي رود كه اين كشور امسال حدود 800 هزار پناهجو و مهاجر را بپذيرد كه بسيار بيشتر از آمار سال قبل است.
به دنبال حملات ترويستي 22 آبان در پاريس پايتخت فرانسه، نخست وزير فرانسه خواستار اعمال كنترل شديدتر در زمينه سياست مهاجرت پذيري اروپا شد.
«مانوئل والس» گفت ما نمي توانيم پناهجوياني بيش از تعداد مورد توافق بپذيريم.
بحران ناشي از سياست هاي مداخله جويانه واشنگتن و غرب در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا، اروپا را با بحران بي سابقه اي از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون مواجه كرده ؛ بحراني كه حتي به بروز اختلافاتي بين كشورهاي اروپايي و برخي از كشورهاي همسايه اين قاره بدل شده است.
اروپام**3092**1561**1010
۰ نفر