۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81857242
T T
۰ نفر
رئيس سازمان غذا و دارو:يك سوم داروها از خارج وارد مي شود

تهران - ايرنا - معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: تقريبا يك سوم داروهاي كشور، وارداتي و دو سوم آن، توليد داخل است كه اين نسبت، تقريبا طي سه سال اخير، ثابت مانده است.

به گزارش ايرنا اعلام روز شنبه سازمان غذا و دارو، رسول ديناروند افزود: بازار دارويي كشور تقريبا چهار ميليارد و 200 ميليون دلار است.
وي خاطرنشان كرد: سازمان غذا و دارو هيچ دارويي را تاييد نمي كند و اجازه ورود به بازار را نمي دهد مگر اينكه توسط كارشناسان در آزمايشگاه هاي مجهز داروي اين سازمان، تائيد شده باشد.
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت، ادامه داد: حمايت هاي سازمان غذا و دارو از بيماران صعب العلاج نيز ادامه خواهد داشت تا هيچ بيماري مشكلي در اين زمينه در بيمارستان ها و مراكز درماني نداشته باشد.
رئيس سازمان غذا و دارو در خصوص فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل نيز گفت: طي سال هاي اخير در اين زمينه روند رو به رشد و مثبتي داشته ايم و تعداد فرآورده ها از يك هزار مورد گذشته است.
ديناروند تاكيد كرد: نگاه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به فرآورده هاي طبيعي و سنتي، نگاه توسعه اي و حمايتي است و اميدواريم پيشرفت هاي اساسي را در اين زمينه داشته باشيم.
اجتمام**9185**1776
۰ نفر