۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹
کد خبر: 81856896
T T
۰ نفر
معتادان بي خانمان و كارتن خواب هاي ساوه صاحب سرپناه مي شوند

ساوه-ايرنا- مسئول اجراييات شهرداري ساوه گفت: مركز كنترل و ساماندهي كارتن خواب ها و معتادان بي سرپناه اين شهرستان كليد خورده و راهبردهاي مراقبتي و خدماتي به اين طيف به زودي در قالب اين سرپناه آغاز مي شود.

سعيد حكيمي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين مركز با هدف ساماندهي و توانمند سازي كارتن خواب ها و معتادان بي سرپناه شهر ساوه ساخته مي شود و با توجه به سرعت عمليات اجرايي، پيش بيني مي شود تا دو ماه آينده به بهره برداري برسد.
وي ادامه داد: مركز مذكور در محدوده كوي سيد جمال درفضايي به مساحت دو هزار متربع و با فضاي خوابگاهي 400 مترمربع پذيراي آسيب ديدگان اجتماعي براي مردان و زنان است.
مسئول اجراييات شهرداري ساوه گفت: اين مركز نگهداري در شش بخش مختلف فعاليت دارد كه مددجويان پرخطر، بانوان در معرض آسيب، اطفال و متكديان در آن به صورت جداگانه از مددجويان عادي نگهداري مي شوند.
حكيمي بيان كرد: براي بهره برداري از اين مركز اجتماعي و توانمند سازي، سه ميليارد ريال اعتبار بودجه از محل اعتبارات شهرداري ساوه پيش بيني شده است.
وي اظهار كرد: شهرداري ساوه با رويكرد آسيب شناسي حوزه اجتماعي و نگرش به كاهش ناهنجاري هاي جامعه شهري و با همكاري دستگاه هاي مرتبط اقدام به ساخت آن كرده است.
حكيمي اضافه كرد: تامين دفترچه درماني، خدمات درماني عمومي و تخصصي توسط پزشكان، مشاوره هاي روانشناختي و تربيتي، ارايه برنامه هاي آموزشي و توانمند سازي از جمله خدماتي است كه در توسط مركز نگهداري آسيب ديدگان اجتماعي شهرداري ارائه مي شود.
مسئول اجراييات شهرداري ساوه افزود: ساخت اين مركز اجتماعي بر اساس دستورالعمل مصوب شده در شوراي پيشگيري از وقوع جرم و آسيب دادگستري شهرستان ساوه در دستور كار شهرداري قرار گرفته كه توانمند سازي و جلوگيري از شيوع رفتارهاي پرخطر از جمله رويكردهاي اساسي در احداث آن به شمار مي رود.
وي عنوان كرد: سازمان بهزيستي با تامين نيروهاي مددكاري و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و دانشكده علوم پزشكي با ارائه برخي خدمات درماني و بهداشتي شهرداري را در اداره اين مركز اجتماعي ياري مي دهند .
حكيمي اظهار كرد: پذيرش مددجويان در اين مركز، بر اساس شناخت از نوع آسيب و ميزان آسيب ديدگي انجام مي شود و نهادهاي مسئول مثل نيروي انتظامي بر عملكرد مركز نگهداري معتادان و كارتن خواب هاي ساوه نظارت دارند.
مسئول اجراييات شهرداري ساوه اظهار كرد: نكته حائز اهميت در نگهداري و توانمند سازي مددجويان پذيرش شده در اين مركز، تامين اشتغال و ايجاد بازار كار براي جلوگيري از ورود مجدد به آسيب هاي اجتماعي است كه اين مهم نيازمند بررسي بيشتري است.
شهرداري ساوه داري دو منطقه شهري و شش سازمان زير مجموعه است كه جمعيت 250 هزار نفري شهرستان ساوه را تحت پوشش خدمات شهري خود دارد.ك/3
3075/6013/