۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81856861
T T
۰ نفر
بازدید كارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز (IGU)  از پارس جنوبی

بوشهر- ایرنا- جمعی از كارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز (IGU) در قالب كارگروه كاربری گاز طبیعی با هدف شناخت و آشنایی با ظرفیت‌های عظیم پایتخت انرژی ایران، از مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید كردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت مجتمع گاز پارس جنوبی، كارگروه كاربری گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز، از بخش های مختلف پالایشگاه دیدن و كارشناسان و متخصصان پالایشگاه سوم توضیحاتی در مورد حجم و ظرفیت تولید و فرایند كار پالایشگاه برای آنان ارایه كردند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ابتدای این بازدید، درنشستی درمحل سالن اجتماعات پالایشگاه اول در جمع بازدید كنندگان گفت: توسعه‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی سرعت بسیار بالایی دارد، طوریكه تولید 57 درصد گاز كشور امروز در این مجتمع محقق می‌ شود و بزودی در سال 2018 به 82 درصد معادل 850 میلیون متركعب در روز خواهد رسید.
مسعود حسنی افزود: این حجم تولید با حضور بیش از 21 هزار نفر نیروی انسانی متخصص محقق خواهد شد كه در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.
وی اضافه كرد: یكی از اصلی‌ترین اهداف ما در مجتمع گاز پارس جنوبی، حمایت و حفاظت تمام و كمال از محیط زیست و تحقق حداكثری تولید سبز است كه در این ارتباط پروژه‌های بسیار بزرگی عملیاتی شده كه از آن جمله می‌توان به پروژه‌های به صفر رساندن مشعل‌سوزی و هدررفت انرژی در پالایشگاه‌ها و حمایت از جنگل‌های حرای خلیج نایبند عسلویه نام برد.
كارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز در پایان این بازدید با حضور در ساحل خلیج نایبند، از طرح‌های حمایتی و توسعه‌ای مجتمع گاز پارس جنوبی در جنگل‌‌های حرا دیدن كردند.
اعضای كارگروه اتحادیه جهانی گاز متشكل از نمایندگان كشورهای برزیل، روسیه، كلمبیا، كانادا، پرتقال، اسكاتلند، آلمان و كره‌ی جنوبی است.
طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و كنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.
هم اكنون 24 فاز توسعه ای در این میدان گازی اجرایی شده كه به بهره برداری از 12 فاز و بخش هایی از دیگر فازها در دست اجرا روزانه 450 میلیون متر مكعب گاز در این منطقه تولید می شود. ك/1
6043
۰ نفر