۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81851974
T T
۰ نفر
تمديد ثبت نام زوج هاي دانشجويي در خراسان جنوبي

بيرجند - ايرنا - مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني بيرجند گفت: ثبت نام زوج هاي دانشجو كه از اوايل مهر ماه آغاز شده بود، تمديد شد، تاكنون 623 زوج در سامانه 'همسفر تا بهشت' ثبت نام كردند.

حجت الاسلام سيد حسن سيدي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه مهلت ثبت نام تا 15 آذر ماه 94 تمديد شد، گفت: زوج ‌هاي دانشجويي كه تاريخ عقد آنها از مهر 93 تا مهر 94 است مي ‌توانند با مراجعه به سايت http: //ezdevaj. nahad. ir نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي از اعزام زوج ها در 23 دي ماه به مشهد خبر داد و گفت: اعزام در دو مرحله انجام مي شود كه مرحله نخست دي، بهمن و اسفندماه امسال و مرحله دوم فروردين و ارديبهشت ماه سال 95 خواهد بود.
وي با بيان اينكه به ثبت نام كنندگان سه بسته آموزشي تعلق مي گيرد، اظهار كرد كه اين سه بسته آموزشي قبل از اعزام، در زمان حضور در مشهد و در قالب كارگاه هاي آموزشي و پس از پايان سفر ارائه خواهد شد.
سيدي در ارتباط با اياب و ذهاب هم يادآور شد: پيشنهاد شده تا ستادي تشكيل شود اما به توجه به بومي و غير بومي بودن دانشجويان اين امكان ميسر نشده است.
وي خواستار حمايت مسئولان و خيران براي تامين وسيله اياب و ذهاب دانشجويان شد و افزود: با تدارك وسيله مي توان تا حدودي زمان و مكان دقيق اعزام ها را مشخص كرد تا افرادي كه تمايل به حضور گروهي دارند راحت تر بتوانند در مراسم شركت كنند.
به گفته وي هدف ازدواج دانشجويي ترويج سنت ازدواج آسان براي جوانان است.
وي يادآور شد: در شرايط امروز كه گفته مي شود آمار ازدواج تا حدودي كاهش يافته و سن ازدواج بالا رفته است، با ترويج سنت ازدواج آسان و با مديريت جامع مي توان جوانان را به سمت ازدواج آسان سوق داد.
خراسان جنوبي 750 هزار نفر جمعيت دارد، هم اكنون 51 هزار دانشجو در اين استان تحصيل مي كنند.ك3
2047/7557