مشكلی برای انتقال زائران اربعین به مبادی مرزی ایران وعراق وجودندارد

تبریز -ایرنا- مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی گفت: مشكلی در تامین ناوگان حمل ونقل عمومی برای انتقال زائران اربعین حسینی به مرز و از مرز به محل‌ های تعیین شده در داخل عراق وجود ندارد.

داریوش باقر جوان روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: باتوجه به واگذاری مسئولیت خدمت رسانی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی، ستاد حمل و نقل در كنار ستاد اربعین استان تشكیل شده است.
وی اظهاركرد: برای مدیریت انتقال زائران اربعین و جلوگیری از مشكلات احتمالی، با مسئولان راه آهن آذربایجان و فرودگاه تبریز هماهنگی لازم به عمل آمده تا از ظرفیت حداكثری ناوگان حمل و نقل استان برای این منظور استفاده شود.
وی با توصیه به تهیه بلیط از شركت های حمل و نقل پیش از مراجعه به پایانه ها، گفت: با توجه به اینكه مرز مهران به استان ما نزدیكتر است، بیشترین تقاضا را برای این مسیر داریم.
باقرجوان درعین حال افزود: با توجه به اینكه در زمان برگشت احتمال می رود بیشتر مسافران استان آذربایجان شرقی به مرز شلمچه مراجعه كنند، آماده خدمت رسانی در مرزهای مهران و شلمچه خواهیم بود.
وی گفت: در زمان بازگشت، از ظرفیت مازاد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان برای انتقال زائران سایر استان ها هم استفاده خواهد شد.
مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به فاصله 600 كیلومتری تبریز تا مرز مهران گفت: كرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان برای این مسیر در ایام عادی 450 هزار ریال برای هر مسافر است.
وی با اشاره به اینكه شركت های حمل و نقل برای این ایام 50 هزار ریال تخفیف داده اند، افزود: با توجه به اینكه در این ایام اتوبوس ها مسیر برگشت را خالی از مسافر برمی گردند، با مصوبه ستاد اربعین و به منظور امكان ارائه خدمت سریع، مقرر شده كرایه رفت و برگشت به میزان 80 هزار ریال از زائران اربعین دریافت شود.
3071/6183/1352
۰ نفر