۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۵۶
کد خبر: 81845824
T T
۰ نفر
برگزاری نشست های تخصصی كتاب نفس تازه ای به مطالعه می دهد

آستارا- ایرنا- اكبر اكسیر از شاعران برجسته حوزه طنز كشور گفت: برگزاری نشست های تخصصی درباره كتاب های مختلف می تواند در تشویق مردم برای خواندن كتاب موثر باشد و نفس تازه ای به دنیای مطالعه دهد.

اكبر اكسیر روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نشست تخصصی درباره كتاب های خود در جوار یازدهمین دوره نمایشگاه كتاب در رشت افزود: نمایشگاه كتاب فرصت شایسته ای است تا علاقمندان به كتاب با تازه های نشر آشنا شوند.
وی اضافه كرد: رو در رو شدن مخاطب با پدید آورنده اثر در باز كردن دریچه هایی جدید دنیای نهفته كتاب به روی مخاطب می تواند موثر و مفید باشد.
وی اظهار كرد: برگزاری این نشست ها باعث نزدیكی مخاطب به كتاب و افكار نویسنده خواهد شد كه همین امر زمینه ای برای علاقمند كردن مردم به سمت مطالعه است.
وی بیان كرد: مشكلات موجود در حوزه كتاب مشكلاتی نیست كه بشود به تنهایی آن را آسیب شناسی كرد بلكه برگزاری این نشست ها به بهانه اجرای برنامه های مختلف فرهنگی می تواند راهگشا باشد.
وی آسیب شناسی بحران مخاطب در حوزه كتاب را در زمان كنونی مهم و حیاتی خواند و افزود: نویسندگان و شاعران در حوزه های مختلف بایستی بتوانند محصولات فكری خود را با رنگ و لعاب جدیدی ارائه دهند تا برای مخاطب امروز جذابیت و تازگی داشته باشد.
وی با تقدیر از همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه اداره كل كتابخانه های عمومی گیلان به پاس برگزاری نشست های تخصصی در نمایشگاه كتاب گیلان ، اضافه كرد: یازدهمین دوره نمایشگاه كتاب با برگزاری این نشست ها جان تازه ای به خود گرفته است.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ كتاب گیلان با حضور 400 ناشر تا یكم آذر 1394 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در كیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است.
به گزارش ایرنا ، تاكنون از اكبر اكسیر به ترتیب مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران ، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز ، زنبورهای عسل دیابت گرفته اند ، پسته لال سكوت دندان شكن است ، ملخ های حاصلخیز ، مالاریا و ما كو تا اونا شیم به چاپ رسیده است.
اكبر اكسیر متولد 1332 و دبیر بازنشسته ادبیات فارسی است.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.ك/3
7105/6070