۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81845785
T T
۰ نفر

فرهنگ سازی مهمترین روش مبارزه با مواد مخدر است

۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81845785
فرهنگ سازی مهمترین روش مبارزه با مواد مخدر است

كرمانشاه - ایرنا - معاون فرماندارهرسین گفت با توجه به اینكه فرهنگ سازی ها مهمترین روش مبارزه با اعتیاد است گفت: متأسفانه كمبود اعتبار در این شهرستان عامل مهمی در موفق نبودن مبارزه فرهنگی با اعتیاد است.

به گزارش ایرنا نجف میرزا حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرسین افزود: اعتیاد به عنوان یك عامل مهم ضد ارزشی و انسانی به اكثر خانواده ها سرایت كرده است.
وی اضافه كرد: از آنجایی كه در بیشتر خانواده ها والدین و بزرگان خانواده بصورت سنتی فكر می كنند لذا در برقراری ارتباط با سایر افراد خانواده خود با مشكل روبرو هستند و از دیدگاه خود و با استفاده از روشهایی به ظاهر درست با خانواده به گفت و گو می پردازند و این در حالی است كه طرز و نوع فكر نسل های جدید با این گونه طرز روشها ناهمگون می باشد لذا حركت خانواده ها به سمت گفت و گوهای مفید و سازنده ضروری است.
وی اظهار كرد: متأسفاته شكستن قبح اعتیاد بصورت علنی و با حضور عده زیادی در اكثر آیین های شخصی افراد هنجارشكن اقدامات فرهنگی را با چالش روبرو ساخته است.
میرزا حسینی عنوان كرد: طبق بررسی های صورت گرفته در علل و چگونی وقوع طلاق؛ اعتیاد در جایگاه بالایی قرار دارد و متاركه فقط یك طرف اعتیاد است و در بیشتر مواقع نبود یكی از والدین بعنوان ناجیان فرزندان و عدم تربیت مادری و دلسوزی پدر و بروز مشكلات اجتماعی بعدی و پهن شدن دام اعتیاد برای فرزندان طلاق ناشی از اعتیاد از آسیب های دیگر گرایش به مواد مخدر در بین خانواده ها و اجتماع می باشد.
وی اظهار داشت: مبارزه با این پدیده جهانی و اسف بار برای همه مسئولان و عموم مردم به یك دغدغه تبدیل شده است و همه بعنوان یك احساس وظیفه در پی ریشه كنی آن هستند و لذا با توجه به شعار معروف پیشگیری بهتر و موثرتر از درمان است اهمیت آگاه سازی خانواده ها بعنوان بنیاد و هسته اولیه تشكیل دهنده شخصیت افراد بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی خاطرنشان كرد: همكاری مردم با نهادهای اجرایی در این زمینه بعنوان یكی از عوامل ریشه كنی اعتیاد بسیار موثر است و نباید این همكاری را در اطلاع رسانی و یا شناسایی معتادان و ترویج كنندگان آن خلاصه كرد.
معاون فرماندار هرسین تأكید كرد: گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی رشد بیشتری نسب به سنتی دارد كه باید علل و عوامل مربوطه شناسایی و مورد مطالعه جدی قرار گیرند.
وی در ادامه گفت: موضوع پیشگیری از اعتیاد در مجامع آموزشی بخصوص مدارس و دانشگاهها ضروری به نظر می رسد و نهادهای مذكور علاوه بر نقش و تكلیف آموزشی و تربیتی خود باید توجه ویژه به مباحث مبارزه با این پدیده شوم جهانی داشته باشند.
آذر خسروی بخشدار مركزی هرسین نیز از تشكیل كمیته روستایی در راستای مبارزه با اعتیاد در كلیه روستاهای دارای دهیار خبر داد و خواستار معرفی روستاهای سالم و پاك در جهت الگوسازی در دیگر مناطق روستایی شد.
وی ادامه داد: گرایش به مواد مخدر مهمترین عامل و چالشی است كه جوامع روستایی را با خطر جدی مهاجرت، خالی شدن روستا از سكنه، توقف تولید محصولات كشاورزی و فقر مواجه ساخته است و رسیدگی به مناطق روستایی بعنوان قشری تأثیرگذار در تولیدات محصولات كشاورزی و دامی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
8066