۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81845494
T T
۰ نفر
بخش معدن فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران مشترك ایران و اروپا است

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: پروژه های معدنی در ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران و بانكداران اروپایی است تا در قالب سرمایه‌گذاری مشترك با طرف‌های ایرانی، این پروژه‌ها را تأمین مالی كنند.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، مجتبی خسروتاج درهجدهمین كنگره سالانه بانكداران اروپا با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران در فرانكفورت گفت: طرح هایی با سرمایه‌گذاری حدود 30 میلیارد دلار از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیگیری می‌شود كه فرصت مناسبی برای همكاری است.
وی افزود: درآمد بخش معادن ایران این قابلیت را دارد تا جایگزین درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام در آینده باشد.
خسروتاج با تاكید بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تصریح كرد: صنایع دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری، توسعه سرمایه‌گذاری با هدف توسعه صادرات از ایران، توسعه كارآفرینی، افزایش ارزش افزوده در بخش صادرات غیر نفتی و جلوگیری از صادرات مواد خام، از جمله سیاست‌های همكاری ایران با طرف‌های خارجی است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان كرد: كشورهای توسعه یافته، بسیاری از این سیاست‌ها را با عناوین دیگری از گذشته دنبال كرده‌اند و با آن آشنایی دارند؛ بر این اساس، كار با شركت‌های ایرانی و برقراری ارتباطات با آنها مطابق با این سیاستها خواهد بود.
هجدهمین كنگره سالانه بانكداران اروپا در تاریخ ١٨ و ١٩ نوامبر (27 و 28 آبان ماه) در فرانكفورت آلمان برگزار شد كه بیشتر شركت‌كنندگان آن از بانكداران، سرمایه‌گذاران و صاحبان شركت‌های بزرگ، متوسط و كوچك بودند.
اقتصام (1) 3065 **1449
۰ نفر