۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81845493
T T
۰ نفر
وضعيت نهايي مفقودان ايراني فاجعه منا تا هفته آينده مشخص مي شود

آبادان-ايرنا- رئيس سازمان حج و زيارت كشور گفت:بر اساس هماهنگي صورت گرفته با عربستان، وضعيت نهايي ديگر مفقودان ايراني فاجعه منا تا هفته آينده مشخص مي شود.

سعيد اوحدي روز پنجشنبه در حاشيه سفر وزير كشور به منطقه آزاد اروند و بازديد وي از زيرساخت هاي مرز شلمچه براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني گفت:با شناسايي دو نفر ديگر از حاجيان گم شده در فاجعه منا، شمار مفقودان ايراني به 17 نفر كاهش يافت.
وي ادامه داد:اين دو حاجي شناسايي شده، اهل شهرستان بروجرد استان لرستان هستند و در اين خصوص به خانواده هاي آنان اطلاع رساني شده است.
اوحدي در خصوص تعيين وضعيت ديگر جانباختگان فاجعه منا نيز، گفت:مقرر شده كه با اعزام دو نفر از خانواده هاي جانباختگان به عربستان و اخذ آزمايش D.N.A، در خصوص تعيين تكليف ديگر مفقودان اين فاجعه اقدام شود.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور در ادامه سخنانش در خصوص غضنفر ركن آبادي نيز گفت:وي نيز از مفقودان اين فاجعه است كه تاكنون از وضعيت وي اطلاعي در دست نداريم.
سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت به همراه عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور به منظور بازديد و بررسي آخرين اقدام ها و ميزان آمادگي استان خوزستان و مرز شلمچه و چذابه براي تردد زائران اربعين حسيني به اين استان سفر كرده است.
در ايام اربعين سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات سفر كردند و پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
3015/6125/ 6075
۰ نفر