۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81845471
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري در بازارعراق توسعه اقتصادي كشور را به دنبال دارد

كرمانشاه - ايرنا - رئيس دفتر توسعه صنايع تكميلي پتروشيمي كشور با اشاره به مزيت ها و ظرفيت هاي بالايي بازار عراق گفت: سرمايه گذاري در اين بازار مي تواند توسعه اقتصادي كشور را به دنبال داشته و آن را شتابان تر از قبل كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رضا محتشمي پور روز پنجشنبه در اولين گردهمايي جذب سرمايه گذاران در بخش پتروشيمي و صنايع پائين دستي اظهار كرد: بازار عراق ظرفيت هاي بسيار بالايي دارد كه متاسفانه نتوانسته ايم به خوبي از اين ظرفيت و استعداد بهره بگيريم.
وي ادامه داد: با وجود اينكه عراق دومين مقصد صادراتي ايران محسوب مي شود با اين حال بسياري فرصت ها را از دست داده و شرايطي فراهم كرده ايم كه كشوري نظير تركيه با استفاده از خاك كشورمان اين بازار را در دست گرفته است.
محتشمي پور يادآور شد: كرمانشاه كه در مجاورت و همسايگي عراق قرار دارد بايد استفاده بيشتري از اين موضوع ببرد و لازم است شرايط براي حضور تجار و بازرگانان آن به كشور عراق فراهم شود.
رئيس دفتر توسعه صنايع تكميلي پتروشيمي كشور صدور مجوزها و همچنين كوتاه كردن بروكراسي اداري را از جمله اقداماتي عنوان كرد كه دولت با اهتمام ورزيدن نسبت به آن ها مي تواند شرايط را براي حضور قوي تر در بازار عراق فراهم كند.
وي در ادامه گفت: براي اينكه بتوانيم بازار عراق را در اختيار بگيريم بايد دسترسي صنايع بخصوص صنايع پتروشيمي را به اين بازار بيشتر كرده و از فرصت استان ‌هايي مانند كرمانشاه كه در همجواري اين كشور قرار دارند نيز به نحو مطلوب استفاده ببريم.
محتشمي پور يادآور شد: يكي از مزيت هايي كه كرمانشاه در اين بخش دارد وجود صنايع بزرگ مانند چند واحد پتروشيمي و پالايشگاه است كه مي‌تواند براي استفاده بهتر از بازارهاي صادراتي موثر باشند.
وي همچنين خواستار ايجاد صنايع كوچك و پايين دستي پتروشيمي در منطقه قصرشيرين با تكيه بر بازارعراق شد و خاطرنشان كرد: پيگيري براي اين كار از حدود يك سال قبل و براساس دستور وزير نفت آغاز شده است.
محتشمي پور در پايان بر استفاده از ظرفيت هاي شبكه هاي پائين دستي پتروشيمي و شركت هاي دانش بنيان در امر صادرات تاكيد كرد.
استان كرمانشاه با دو ميليون نفر جمعيت مركزيت غرب كشور را داراست و با داشتن دو مرز رسمي (پرويزخان و خسروي) بيش از 50 درصد كل صادرات غيرنفتي كشورمان به عراق را برعهده دارد.
7458/8066/6016
۰ نفر