۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81845238
T T
۰ نفر
سیاست‌های یك جانبه‌گرایی غرب مانعی اساسی در مبارزه با تروریسم

پكن - ایرنا - بسیاری از كارشناسان بر این باورند كه سیاست های یك سویه و استانداردهای دوگانه غربی ها بخصوص آمریكا، اصلی ترین مانع برای تشكیل یك جبهه واحد بین المللی برای مبارزه با تروریسم است.

به گزارش ایرنا، بر این اساس آنچه كه اكنون هم مانع موفقیت كشورها در مبارزه با تروریسم می شود سیاست های دوگانه غرب در برخورد با این پدیده است.
با این حساب تا زمانی كه كشورهای غربی تنها به شكلی یكجانبه منافع خود را در نظر داشته باشند، تمایلی به متحد شدن با دیگران برای مبارزه با تروریسم نخواهند داشت.
این در شرایطی است كه روسیه و چین در روزهای اخیر بارها خواستار ایجاد یك گروه واحد و ائتلافی از كشورها برای مبارزه با تروریسم شدند تا ریشه این پدیده شوم هر چه سریعتر خشكانده شود.
مقام های دو كشور تاكید كرده اند كه اگر چنین جبهه ای شكل نگیرد و سازمان ملل هم بر آن نظارت نداشته باشد، مبارزه با تروریسم ممكن است پیشرفت های واقعی نداشته باشد و كشورها موفق به ریشه كن كردن آن نشوند.
روزنامه «گلوبال تایمز» از ارگان حزب حاكم چین نیز در گزارشی با انتقاد نسبت به سیاست های چند جانبه غربی ها در مواجهه با تروریسم به شدت آن را محكوم كرده است.
این رسانه در مطلبی یادآور شد: كشورهای غربی هر زمانی كه خود قربانی تروریسم باشند بلندگوهای تبلیغاتی شان را به كار می اندازند. در چنین مواقعی غربی ها دست نیاز خود را به سوی چین و روسیه دراز می كنند و می خواهند در مبارزه با تروریسم برای تامین منافع خود با آنها مشاركت كنند اما زمانی كه كشورهای دیگر با چنین مشكلاتی مواجه می شوند برای كمك به آنها صدها دلیل و بهانه می تراشند و مانع ایجاد می كنند.
روزنامه می افزاید: وقتی حملات تروریستی پاریس رخ داد چین و بسیاری از كشورهای دیگر آن را قویا محكوم كردند اما وقتی تروریست ها در منطقه «سین كیانگ» چین مردم را می كشند غربی ها نه تنها این حركت را محكوم نمی كنند بلكه تلاش دارند وقایع را غیر تروریستی معرفی كنند.
«گلوبال تایمز» همچنین تاكید كرده است كه تروریسم فقط آن نیست كه غربی ها را قربانی خود كند بلكه در كشورهای دیگر هم این پدیده، تروریسم است.
روزنامه نوشته است كه متاسفانه عفو بین المللی و برخی نهادهای غربی دیگر بیش از آنكه طرفدار مردم مظلومی باشند كه در چین توسط تروریست ها كشته می شوند، با مهاجمان همدردی می كنند و برای همین مردم چین از نهادهای حقوق بشری از این دست متنفرند.
آساق*231*1597