۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81837696
T T
۰ نفر
14 هزار بيمار از خدمات انجمن ديابت دزفول بهره مند مي باشند

دزفول - ايرنا - مدير عامل انجمن حمايت از بيماران ديابت دزفول گفت: 14 هزار بيمار ديابتي در شمال استان خوزستان از خدمات اين انجمن بهره مند مي باشند.

سهيلا راهنما روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود:اين بيماران كه ساكن شهرهاي دزفول ، انديمشك ، شوش ، شوشتر ، گتوند و مسجدسليمان هستند در طول سال از خدمات پزشكي و آموزشي انجمن حمايت از بيماران ديابتي بهره مند مي باشند.
وي افزود:همزمان با آغاز هفته ديابت توزيع داروي رايگان بين بيماران ديابتي آغاز شده و طبق برنامه در نظر گرفته شده پايان هفته نيز هدايايي براي اين بيماران در نظر گرفته شده است.
مدير عامل انجمن حمايت از بيماران ديابتي دزفول اظهار كرد:در طول سال نيز كلاس آموزشي براي افراد ديابتي وخانواده آنان همچنين كاركنان ادارات برگزار مي شود تا در صورت بروز علائم ديابت به پزشك مراجعه كنند.
راهنما با اشاره به اينكه ديابت داراي داراي سه نوع مي باشد گفت:ديابت نوع دو بيشترين مورد ابتلا را در كشور دارد.
وي استرس و نگراني را مهمترين عامل ابتلا به ديابت نوع دو عنوان كرد وافزود:افرادي كه در محيط با استرس بالا و اضطراب زندگي مي كنند همچنين افرادي كه در خانواده پرتنش زندگي مي كنند به ديابت نوع 2 مبتلا مي شوند كه از سن 25 سالگي بروز مي كند.
وي افزود:ديابت نوع يك از بدو تولد در فرد ظاهر مي شود كه فرد بيمار بايد براي متعادل كردن قندخون از انسولين استفاده كند.
راهنما گفت:ديابت نوع سه نيز ديابت حاملگي مي باشد كه در برخي موارد بعد از زايمان نيز در افراد باقي مي ماند.
هفته ديابت از 23 آبان ماه آغاز شده است.
ديابت يا بيماري قند، يك اختلال متابوليك (سوخت و سازي) در بدن است كه در اين بيماري توانايي توليد انسولين در بدن از بين مي‌رود و يا بدن در برابر انسولين مقاوم شده و نمي‌تواند عملكرد طبيعي خود را انجام دهد.
7278/6068