۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81834575
T T
۰ نفر
مشاور رئيس جمهوري :حذف راديكال ها در گرو مشاركت حداكثري در انتخابات است

بوشهر- ايرنا- مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: براي برچيده شدن راديكالها بايد مشاركت حداكثري در فضايي آرام درانتخابات صورت گيرد.

به گزارش ايرنا،رضا صالحي اميري روزچهارشنبه درنشست با نخبگان استان بوشهر افزود:مشاركت حداكثري در انتخابات پيروزي ملت است و مشاركت حداقلي بستر ساز زمينه حضور و پيروزي راديكالها در امور جامعه خواهد شد.
وي بااشاره به برگزاري دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در هفتم اسفندماه امسال يادآورشد:مشاركت حداكثري دراين عرصه به نظام مشروعيت خواهد داد.
مشاور رئيس جمهوري ادامه داد: مشاركت درانتخابات به معني سوخت حركت نظام محسوب شده و بدون آن به جايي نخواهيم رسيد.
صالحي اميري گفت:سلامت انتخابات يعني راي ها خوانده و ديده شوند و دولت نيز خود را به امانت داري اين اصل مهم متعهد مي داند.
وي در بخش ديگري از سخنانش افزود:توجه به نخبگان و خرد جمعي براي استفاده از اين ظرفيت در عرصه ملي ضروري است.
صالحي اميري يادآورشد:هم اينك رابطه بين نخبگان، دانشگاهيان و دولت بازسازي شده و اين قشر مي تواند راهبران استراتژيك دولت باشد.
وي با تاكيد بر اينكه استان بوشهراز دير باز نخبه پرور بوده است اضافه كرد: بايد به استفاده از نخبگان در بخش هاي مختلف توجه جدي شود زيرا قطع ارتباط دولت با نخبگان به منزله انزواي دولت است اما دولت يازدهم همواره به دنبال استفاده از ظرفيت نخبگان بوده و هست.
مشاوررئيس جمهوري گفت: در مسير توسعه نبايد در حاشيه بمانيم بلكه بايد با رويكرد ملي به توسعه نگاه كنيم و با برنامه ريزي و هدفمند گام برداريم.
صالحي اميري افزود: هم اينك شرايط اجتماعي مطلوبي در جامعه حاكم نيست و وضعيت طلاق، اعتياد وخشونت نگران كننده است كه بايد با راهكارهاي مناسب فرهنگي آنها را كاهش دهيم.
وي اظهاركرد: مجموعه شاخص هاي فرهنگي جامعه نظير كتاب و كتابخواني كه يكي از معيار هاي توسعه فرهنگي است شرايط خوبي ندارد.
صالحي اميري اضافه كرد: ايجاد نشاط و اميدواري در بين مردم بايد در اولويت همه فعاليت ها قرار گيرد و حق نداريم كه مردم را نا اميد كنيم و روحيه نشاط را از آنها بگيريم.
وي ادامه داد: بايد زمينه هاي مساعد ومناسب را براي تخليه شادي درجوانان ايجاد كرد.
صالحي اميري گفت:عده اي سعي دارند جلوي نشاط هاي زميني جوانان گرفته شود كه اين امر بستري فراهم مي كند تا اين قشر به دنبال نشاط هاي زير زميني بروند.
وي افزود:ايجاد اميد و نشاط درجامعه بايد به يك برنامه ملي تبديل شود تا اميدواري در سطوح مختلف جامعه افزايش يابد. ك/2
6043/6045/ 7210 / 1539
۰ نفر