۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81829761
T T
۰ نفر
رئیس شورای اروپا، آلمان را به حفاظت بیشتر از مرزهای اروپا فراخواند

تهران- ایرنا- 'دونالد توسك' رئیس شورای اروپا اعلام كرد آلمان باید در مساله حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تعهد بیشتری داشته باشد.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی 'ست سور ست' (7 sur 7)، توسك در مصاحبه روزنامه آلمانی ' والت ام سونتاگ' (Welt am Sonntag) با تقدیر از شیوه 'تسامح و سخاوت مندی' كه آلمان در ایفای نقش رهبری خود در اتحادیه اروپا ایفا می كند، این كشور را به اقدامات بیشتر در حفاظت از مرزهای خارجی فراخواند.
به گزارش ایرنا، توسك اعلام كرد: درك می كنم كه آلمان به دلایل تاریخی مشكلاتی در اجرای نظام مرزی سختگیرانه دارد اما مسئولیت رهبری اتحادیه اروپا این وظیفه را برای آلمان به دنبال دارد كه به همراه دیگر كشورها از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حفاظت كند.
این گزارش حاكی است: سیاست مسامحه ای كه آلمان در قبال آوارگان اتخاذ كرده با انتقاد برخی از كشورهای اروپای شرقی از جمله لهستان كه توسك پیشتر نخست وزیری آن را بر عهده داشت، مواجه شده است.
لهستان امیدوار است كه آلمان تنها بر مساله پذیرش آوارگان متمركز نشود و همزمان به تلاش بیشتر برای كاهش جریان آوارگانی كه به مرزهای اروپا می رسند، توجه داشته باشد.
توسك قرار است امشب (یكشنبه شب) با 'آنگلا مركل' صدراعظم آلمان دیدار كند.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا كه با حمایت و مداخله نظامی آمریكا و برخی كشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه كرده است.
پس از مذاكرات اتحادیه اروپا با تركیه برای متوقف كردن جریان ورود آوارگان به اروپا، اروپائیان در نظر دارند فشار بیشتری به كشورهای آفریقایی وارد كنند تا آن ها را به همكاری بیشتر برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به كشورهایشان وادارند.
پیشتر رئیس آژانس اروپایی نظارت بر مرزهای شنگن (فرانتكس) از ثبت 800 هزار ورود غیرقانونی به اروپا در سال جاری میلادی خبر داد.
همچنین كمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام كرده است از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 700 هزار آواره از طریق مدیترانه وارد اروپا شده اند و از این تعداد سه هزار و 210 نفر در دریا جان باخته و یا ناپدید شده اند.
اروپام ** 9053**1572
۰ نفر