۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81828662
T T
۰ نفر
قوانین مزاحم اقتصاد در برنامه ششم توسعه حذف می شود

اردبیل - ایرنا - سخنگوی كمیسیون اصل 90 و فراكسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی از حذف قوانین مزاحم و مداخله گر در حوزه اقتصاد در تدوین برنامه ششم توسعه كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی افضلی فرد روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: اقتصاد مقاومتی پایه برنامه ششم توسعه كشور است و احصا و حذف قوانین مزاحم در فراكسیون اقتصاد مقاومتی با 110 نفر عضو دنبال می شود.
وی افزود: تدبیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در چهارچوب كمیسیون اقتصادی نیز به طور جدی پیگیری می شود تا در برنامه ششم از قوانین دست و پاگیر پرهیز كنیم.
سخنگوی كمیسیون اصل 90 همچنین بیان كرد: مجلس مصوبه ای مبنی بر انتقال اعتبار باقی مانده در حساب دستگاه های اجرایی به سال بعد دارد اما در شرایطی كه با كمبود اعتبارات روبرو هستیم ، دستگاه ها باید طوری فعالیت كنند تا برگشت بودجه به خزانه به حداقل ممكن برسد.
افضلی فرد افزود: تلاش های مسوولان اجرایی قابل تقدیر است اما در شرایطی كه در برخی نقاط تنها با 500 میلیون ریال پروژه ای تكمیل می شود انتقال بودجه به سال آینده روی خوشی ندارد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از شهرستان نیز مسوولان از نبود آمبولانس خبر دادند و خواستار 200 میلیون ریال برای تكمیل پروژه یك پروژه بودند كه در این شرایط توجیهی وجود ندارد و اعتبارات عمرانی باید پیش از موعد مقرر جذب شود.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از دیدار با معاون اول رییس جمهوری و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور خبر داد كه در آن محمدباقر نوبخت و اسحاق جهانگیری بر نقش نمایندگان در تدوین برنامه ششم توسعه تاكید كردند.
كمال الدین پیرموذن گفت: در جریان این دیدارها بر استفاده از نظر نمایندگان مجلس در تدوین برنامه های توسعه استان ها تاكید شده و برای تحقق نظرات خواستار طرح مسائلی همسو با سیاست های دولت و سیاست های كلان نظام شدند.
او اظهار كرد: حوزه سلامت یكی از نقاط قوت دولت یازدهم است كه با وجود محدودیت منابع ، اعتبارات مناسبی توسط دولت در این زمینه تزریق و در دیگر استان ها فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در استان اردبیل آثار آن مشاهده نمی شود.
فرهاد پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل هم در پاسخ انتقادها گفت: علوم پزشكی اردبیل در ارزیابی اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت و هم از سوی وزارت كشور جزو دستگاه های برتر معرفی شده و اسناد آن هم موجود است.
وی عنوان كرد: در جریان اجرای این طرح تاكنون 115متخصص و فوق تخصص و 45 پزشك عمومی جذب مجموعه درمانی استان شده است.
داوود شایقی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل در این جلسه نحوه تدوین برنامه ششم توسعه این استان در قالب كارگروه ها و كمیته ها را تشریح كرد و مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز نكته های كلیدی در تدوین آن را یادآور شد.
8123/6018