۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81828448
T T
۰ نفر

بنیانگذار كتابداری نوین ایران درگذشت

۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81828448
بنیانگذار كتابداری نوین ایران درگذشت

تهران - ایرنا- پوری سلطانی بنیانگذار كتابداری نوین ایران به دلیل بیماری ریوی صبح امروز - شنبه - درگذشت .

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ،پیكر زنده‌یاد پوری سلطانی ساعت 9 فردا یكشنبه 17 آبان از مقابل كتابخانه ملی تشییع و به سمت بهشت زهرا(س) برای خاكسپاری بدرقه می‌شود.
به گزارش خانه كتاب ،پوری سلطانی متولد سال 1310 و از پایه گذاران علوم كتابداری و اطلاع‌رسانی در كشور است.
سلطانی جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن كتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت كرده است.
وی پایه‌گذار مركز ملی خدمات كتابداری بوده و سابقه عضویت هیات علمی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه كتابداری كتابخانه ملی ایران را نیز داشته است.

** مراسم تشییع پیكر پوری سلطانی فردا برگزار می شود
سازمان اسناد و كتابخانه ملی در اطلاعیه ای به مناسبت درگذشت بانوی اندیشمند پوری سلطانی درگذشت این انسان فرهیخته و بانوی اندیشمند را ضایعه ای جبران ناپذیر برای اصحاب فرهنگ و اندیشه دانست.
در این اطلاعیه آمده است: این بانوی پاكدامن كه عمر گران خویش را صرف خدمت به فرهنگ این مرزو بوم كرد، منشاء خدمات و آثار ارزشمندی در عرصه ساماندهی و فهرست نویسی منابع و تحولات علم كتابداری شد و بی تردید بسیاری از فعالان حوزه كتابداری خود را وامدار آموخته های پوراندخت سلطانی می دانند.
این اطلاعیه می افزاید: نام و یاد مادر كتابداری ایران در تاریخ و فرهنگ پر افتخار این سرزمین جاودان خواهد بود، سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران این ضایعه اسفبار را به عموم هموطنان و اصحاب فكر و فرهنگ تسلیت می گوید و از همه علاقه مندان به علم و فضیلت برای تشییع پیكر آن بانوی فقید كه روز یكشنبه ساعت 9 صبح از محل كتابخانه ملی انجام می شود، دعوت به عمل می آورد.
فراهنگ **9022 ** 1569
۰ نفر