۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81828396
T T
۰ نفر
فرماندار ساري:جناح هاي سياسي از بداخلاقي و بدگويي در انتخابات مجلس پرهيز كنند

ساري-ايرنا-فرماندار مركز استان مازندران گفت: رعايت اصول اخلاقي در رقابت هاي انتخاباتي از توصيه‌هاي هميشگي و مكرر رهبر معظم انقلاب است و جناح هاي مختلف سياسي از بداخلاقي ,بدگويي و تهمت پرهيز كنند.

جواد واحدي روز شنبه در مورد اهميت ايجاد شور انتخاباتي در گفت و گو با روابط عمومي فرمانداري افزود: اگر بداخلاقي و تهمت پيش بيايد، دشمن خوشحال مي‌شود.
وي اضافه كرد: بدگويي كردن، اهانت كردن، تهمت زدن، شايعه پراكني ،خود بزرگ نمايي و ذليل كردن رقبا راه و روش صحيح و اسلامي نيست.
وي تاكيد كرد: رقابت با رعايت موازين اخلاقي،رقابت مثبت و پرشوري را در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري ايجاد مي كند.
فرماندار مركز استان مازندران از اخلاق انتخاباتي به عنوان كليدي‌ترين عوامل موثر در حضور پرشور و حداكثري آحاد مردم ياد كرد و گفت : بانزديك شدن انتخابات مجلس و بالطبع سياسي‌تر شدن فضا، توجه به اخلاق انتخاباتي ضروري است.
واحدي بيان داشت: اخلاق انتخاباتي مهم‌ترين فصل مميز جمهوري اسلامي ايران است و عوامل و دست‌اندركاران دخيل در امر برگزاري انتخابات و نامزد ها و طرفداران و دوستداران آنها ملزم به رعايت آن هستند.
رئيس ستاد انتخابات مركز استان مازندران پايبندي و التزام عملي نامزدان انتخاباتي و عوامل اجرايي انتخابات به قواعد و اصول يك رقابت سالم و اخلاق مدارانه، را توصيه موكد و صريح مقام معظم رهبري در تمام انتخابات ادوار گذشته عنوان كرد.
وي خاطر نشان كرد : در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي افراد و جريان‌هاي مختلف به واسطه انگيزه‌هايي متفاوت اعم از اداي تكليف و برخي هم براي معرفي دستاوردهاي خود و عده‌اي هم به منظور بيان ديدگاه‌هاي شخصي و برجسته كردن خود و نيز گروهي خيرانديش هم به جهت آسيب‌شناسي فضاي موجود درجامعه،‌دست به اظهارنظر‌هايي مي‌زنند كه در گذشته سابقه آن را نداشته‌اند.
واحدي تاكيد كرد : براي بهره‌مندي از يك نظام سياسي فعال و پويا ، در عين حال شفاف و پاسخگو كه بتواند نيازهاي ايراني- اسلامي و نسل‌ جوان آن را مرتفع سازد، حضور همه جانبه سياستمداران و سياستگزاران كه با تمام وجود خود را به رعايت اخلاق و فضايل الهي و اسلامي متعهد مي‌دانند ،لازم و ضروري بوده و بالطبع در ايجاد فضايي شاداب سياسي نقش موثري را ايفا خواهند كرد .
فرماندار ساري رسانه‌ها را يكي از ابزار‌هاي تاثيرگذار در عرصه انتخابات و حاكميت اخلاق انتخاباتي خواند و تصريح كرد :نوع مواجهه رسانه ها با مقوله انتخابات مي‌تواند تعيين‌كننده بخش عمده‌اي از معادلات در اين عرصه و برگزاري يك انتخابات سالم رقابتي باشد.
واحدي گفت :بزرگ‌نمايي برخي اختلافات و سلايق در عرصه انتخابات و ورود به قلم‌فرسايي براي تخريب نامزدهاي رقيب از سوي رسانه‌ها، كشنده‌ترين سم براي فضاي سالم انتخاباتي است.
وي در ادامه به سخني از رهبري معظم له مبني بر اينكه 'نبايد عده اي با قلم و بيان و مطبوعات و عده اي هم با ابراز مخالفت با فلاني يا طرفداري از اين نامزد يا آن نامزد، فضا را آلوده كنند. كساني كه به اسلام احترام مي گذارند، كساني كه قدر و ارزش جمهوري اسلامي را ارج مي نهند، بايد از كارهاي ضد‌ارزش و خلاف مشي جمهوري اسلامي و خلاف حق است. اجتناب كنند.'گفت:لازمه انتخابات سالم، ايجاد فضاي سالم و دور از تشنج و فساد است.ك/1
6990/1899