۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81828210
T T
۰ نفر
آيين‌نامه اجرايي حمايت از مقالات ISI در حوزه هوايي و هوانوردي تدوين شد

تهران - ايرنا -آيين‌نامه اجرايي حمايت از مقالات ISI توسط ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‌بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تدوين شد.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‌بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي، با هدف تحقق اهداف چشم‌انداز بيست ساله كشور مبني بر دستيابي كشور به جايگاه اول علمي و فناوري در منطقه آسياي جنوب غربي، آيين‌نامۀ اجرايي حمايت از مقالات ISI را بر اساس مصوبه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و ستاد هوايي و هوانوردي تهيه و تدوين كرد.
اهداف تعيين شده در اين آيين‌نامه شامل ارتقاي كيفيت مقالات ISI در جهت انطباق با نيازهاي اساسي كشور در حوزه هوايي و هوانوردي، حمايت از طرح‌هاي پژوهش محور و چاپ مقالات ISI، گسترش نهضت توليد علم و حل علمي مشكلات حوزه هوايي و هوانوردي كشور، تلاش تمام وقت دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري دردانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي و تقويت و توانمندسازي فرآيندهاي پژوهشي به منظور حل نيازهاي اساسي هوايي و هوانوردي كشور است.
همچنين، حمايت از توسعه كيفي و حرفه‌اي شدن پژوهش در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در حوزه هوايي و هوانوردي، حمايت از پژوهش‌هاي علمي بنيادي، كاربردي و بين رشته‌اي تقاضا محور و مأموريت‌گرا در حوزه هوايي و هوانوردي، ترغيب و تشويق به توليد علم و توسعه بومي‌سازي علوم هوايي و هوانوردي، ايجاد و توسعه فضاي مناسب با هدف رشد استعدادهاي علمي و پژوهشي در حوزه هوايي و هوانوردي در سطح مناطق مختلف كشور به منظور بسط عدالت در توزيع حمايت‌هاي علمي و پژوهشي و توسعه پژوهش‌هاي دانشگاهي در جهت رفع نيازهاي صنعت از ديگر اهداف تعيين شده براي اين آيين‌نامه است.
دانشجويان مشمول حمايت اين آيين‌نامه، كليه دانشجويان دوره كارشناسي ارشد و دكتري تمام وقت در رشته‌هاي مهندسي هوافضا و مكانيك و يا ساير رشته‌هاي مرتبط با حوزه هوايي و هوانوردي هستند كه مقالات ISI آنها در مجلات مورد تاييد وزارت علوم چاپ شده باشد.
دانشجويان موظف هستند با توجه به مراحل و ضوابط تعيين شده مقالات ISI چاپ شده، در مجلات معتبر بين‌المللي خود در حوزه هوايي و هوانوردي را در قالب PDF و در سربرگ مجله توسط استاد راهنماي دانشجو و از طريق سامانه حمايتي ستاد به آدرس IATDH.isti.ir (بخش حمايت عمومي) به ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ارائه دهند.
اين مقالات توسط كميتۀ علمي داوري ستاد بررسي شده و پس از تأييد ارتباط آن با حوزه فناوري هوايي و هوانوردي مشمول دريافت حمايت خواهند شد؛ لازم به ذكر است، مقالات ارسالي در صورت دارا بودن شرايط و بر اساس بودجه سالانه و اولويت‌هاي تعيين شده توسط ستاد هوايي و هوانوردي مشمول اين آيين نامه مي‌شوند.
علمي **1354**1440
۰ نفر