۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۰:۲۳
کد خبر: 81826061
T T
۰ نفر
پزشكان طب سنتي در صورت موفقيت در آزمون مجاز به فعاليت هستند

كاشان- ايرنا- معاون طب سنتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: فعاليت پزشكان طب سنتي بر اساس سطح بندي و ارزيابي دانش و در صورت موفقيت در آزمون مجاز است.

به گزارش ايرنا، دكتر محمود خدادوست شامگاه چهارشنبه در اولين جلسه كارگروه طب سنتي در دانشگاه علوم پزشكي كاشان اظهار داشت: اين اقدام وزارت بهداشت براي جلوگيري از فعاليت غيرمجاز پزشكان طب سنتي، طبق آيين نامه هاي مشخص و فعاليت در يك محدوده مجاز تعيين شده است.
وي گفت: با توجه به باورهاي زياد و رايج مردم به طب سنتي، پزشكان و غيرپزشكان زيادي به صورت غيرمجاز خدمات طب سنتي را در اختيار مردم قرار مي دهند.
وي افزود:براساس آيين نامه وزارت بهداشت، مراكز مشخصي مجاز به ارائه خدمات طب سنتي خواهند بود، همچنين توسعه سلامتكده هايي كه توسط دانشگاه و متخصصان طب سنتي اداره مي شوند، جزو برنامه هاي اين وزارتخانه است.
خدادوست با اشاره به ادغام آموزه هاي طب سنتي با رويكرد ارتقا و حفظ سلامت در شبكه بهداشت و درمان كشور گفت: در صورت آمادگي دانشگاه علوم پزشكي كاشان، اين دانشگاه به عنوان پايلوت بحث ادغام ظرفيت و آموزه هاي تاييد شده طب سنتي در نظام سلامت انتخاب شده و برخي از درمانهاي ساده گياهي و توصيه هاي خانگي به بهورزان و خانه هاي بهداشت آموزش داده مي شود.
وي افزود: همچنين برخي داروهاي گياهي پر مصرف و مورد تاييد معاونت غذا و دارو نيز در ليست داروهاي خانه بهداشت و مراكز بهداشتي درماني قرار مي گيرد.
خدادوست گفت: با توجه به اينكه مردم شهرستان كاشان يك باور فرهنگي خيلي خوبي از ظرفيت هاي طب سنتي دارند و شركت هاي داروسازي حامي توسعه طب سنتي در اين شهرستان تعامل خوبي با دانشگاه علوم پزشكي كاشان دارند، قصد داريم از اين ظرفيت در نظام سلامت استفاده كنيم.
وي تاكيد كرد: مجموعه قديمي بيمارستان اخوان كاشان مي تواند به عنوان يك مركز آموزشي درماني طب سنتي در مركز شهر استفاده شود، درصدد هستيم توسعه فعاليت طب سنتي را در بخش خصوصي و دولتي با حمايت و نظارت دانشگاه در اين شهر به عنوان پايلوت داشته باشيم.
3009/6021/1547
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه