۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81812407
T T
۰ نفر

ابتكار: بي اخلاقي در محرم اخلاق

۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81812407
ابتكار: بي اخلاقي در محرم اخلاق

تهران- ايرنا- روزنامه ابتكار در شماره روز دوشنبه چهارم آبان مي نويسد: فرارسيدن ماه محرم و برپايي مراسم عزاداري حسيني فرصتي را در اختيار تندروها گذاشت كه از يك سو از تريبون‌هاي عزاداري براي بيان اغراض و اهداف خود استفاده كنند و از سوي ديگر در هنگامه حضور برخي چهره‌ها در مراسم عزاداري، با شعارها و رفتارهاي خود، مخالفت خود را نشان دهند.

اين روزنامه با انتخاب عنوان عده اي نمي گذارند دولت به فكر حل مشكلات كشور باشد، به نقل از حجت الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات نوشت: دولت با شرايط سختي در حال فعاليت است و با تدبير گره از مشكلات كشور باز مي‌كند و معضلات را حل مي‌كند، دولت در چنين شرايطي اجازه نداده كشور به زمين بخورد و با دنيا هم به گونه‌اي كه گفته شد با تدبير برخورد مي‌كند، از حقوق ملت ايران دفاع كرده و نتيجه‌هاي خوبي گرفته است؛ چرا عده‌اي با دولت اينگونه رفتار مي‌كنند؟ چرا نمي‌گذارند دولت در اين شرايط سخت با اعصاب آرام به فكر حل مشكلات كشور باشد؟ با اين وجود دولت راه خود را راه امام حسين(ع) قرار داده است و در جهت خدمت به مردم عزيز ايران اسلامي تلاش مي‌كند.
ترس عربستان از تضعيف جايگاهش، از ديگر عنوان هاي روزنامه ابتكار است، در اين مطلب مي خوانيم: مدت زماني است كه عربستان سعودي بر نقش منفي ايران در منطقه تاكيد مي‌كند و ادعا مي‌كند كه همه توان اقتصادي، سياسي و نظامي خود را در منطقه عليه ايران بكار مي‌گيرد. هر روز سخنان تازه‌اي از اظهارات وزيرخارجه عربستان در رسانه‌ها منتشر مي‌شود كه يك طرف اين اظهارات نقش و اقدامات ايران در منطقه است. هر چند كه سالهاست كه رقابت ميان قدرت‌هاي منطقه‌اي در خاورميانه و خليج فارس به صورت اعلام نشده در جريان بوده است اما موفقيت‌هاي جبهه مقاومت به رهبري ايران و توافق اخير ايران و كشورهاي 5+1 و حمله عربستان به يمن و مهمتر از همه فاجعه منا موجب شده كه اين رقابت شكل عيان‌تري به خود بگيرد و موجب شود كه وزير خارجه عربستان اظهارات جنگ طلبانه‌اي را بيان كند. در اين ميان كارشناسان مسائل خاورميانه معتقدند كه نبايد اظهارات وزير خارجه عربستان را جدي گرفت چرا كه عربستان وزن و توان نظامي لازم را ندارد و اين اظهارات در واقع فرار رو به جلوي عربستان است.
اين روزنامه با درج عنوان منشا ريزگردها مسدود مي شود؟ مي نويسد: تهيه سند ملي گرد و غبار مي‌تواند راهكاري براي تعديل منشاء داخلي در استان خوزستان كه حدود 300هزار هكتار را به خود اختصاص مي‌دهد را شناسايي كرده و حتي حدود 100 هزار هكتار را هم به عنوان مناطقي كه در صورت استمرار خشكسالي به منشاءهاي جديد اضافه شوند را به تعادل برساند يا خير. مقوله‌اي كه ميزان گرد و غبار را در آبادان و خرمشهر گاهي به چندين و چند برابر حد مجاز مي‌رساند. پديده‌اي كه با افزايش وزش باد، به آن دامن زده مي‌شود در قالب سندي به عنوان سند ملي گرد و غبار ارائه مي‌شود. بحراني محيط زيستي كه در صورت تامين اعتبار، چند ماه يا چند سال به طول مي‌انجامد كه بتوان به آن سر و سامان داده شود. معضلي در جنوب شرقي كشور عراق كه به دليل نابودي تالاب‌هاي بين النهرين و توقف كويرزدايي جزو منشاءهاي خارجي به حساب مي‌آيد.
روزنامه ابتكار با انتشار عنوان رونق اقتصادي نزديك است، مردم براي رفع ركود صبر كنند، آورد: با تصويب برجام و تقريباً قطعي شدن آينده وضعيت اقتصادي كشور در بخش‌هاي مختلف به نظر مي‌رسد سيستم اقتصادي در حال رسيدن به ثباتي است كه از مدت‌ها پيش تاكنون انتظارش را مي‌كشيد.در همين رابطه، داريوش قنبري، استاد دانشگاه و نماينده سابق مردم در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ابتكار معتقد است: در مجموع آثار اين توافق هسته‌اي در شش ماه دوم سال هويدا مي‌شود و البته اين نكته را بايد مدنظر داشت كه در دو سه ماه ابتدايي توافق، ممكن است اتفاق خاصي در بازار و سيستم اقتصادي كشور رخ ندهد اما به مرور زمان وضعيت ثبات اقتصادي در تمام بخش‌ها نمايان خواهد شد.وي در پاسخ به اين ‌كه مردم هم اكنون انتظار كاهش قيمت‌ها را دارند، گفت: در ماه‌هاي آغازين توافق شايد همگان تصور رونق اقتصادي داشته باشند اما بايد چند ماه صبر كنند تا ركودي كه از گذشته بر سيستم اقتصادي سايه افكنده بود رخت بربندد و در واقع اين امر چند ماه ممكن است ادامه داشته باشد تا به طور كامل آثار مثبت توافق هسته‌اي خود را نشان دهد.
اين روزنامه سرمقاله خود را به عنوان «اصولگراي عصر اعتدال» به قلم مهدي نياكي اختصاص داد. همچنين روزنامه ابتكار در صفحه نخست به انتشار عناوين «زيباكلام و پيرموذن در گفت و گو با «ابتكار» بيان كردند؛ بي هنري «باهنر»»، «بعد از «سپهري» و «پيل آرام» سومين اثر تقلبي در حراجي كريستيز؛ اثر 149هزار دلاري «بهمن محصص» تقلبي است؟!» و «وقتي يك مصوبه حاشيه ساز مي شود؛ جنگ بر سر كرسي هاي شوراهاي شهر» پرداخت.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9370**9131