۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81811700
T T
۰ نفر
طرح ارتقاي خدمات رساني به دو فرودگاه مهرآباد و  مشهد تا پايان امسال اجرا مي شود

اهواز - ايرنا - مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور گفت: مرحله نخست طرح ارتقاي خدمات رساني به دو فرودگاه بين المللي مهرآباد به عنوان كهن ترين و پرترافيك ترين فرودگاه كشور و شهيد هاشمي نژاد مشهد تا پايان امسال اجرا مي شود.

رحمت الله مه آبادي روز يكشنبه در حاشيه آئين معرفي مديركل جديد فرودگاههاي خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز افزود: اين طرح به تدريج از سال 1395با رفع مشكلات موجود به ديگر فرودگاههاي بين المللي كشور از جمله فرودگاه اهواز و پس از آن به مراكز استان و ديگر فرودگاههاي اقماري و كوچك تر تسري پيدا مي كند.
وي اضافه كرد: در اين چارچوب نخستين اقدامي كه صورت گرفته تعيين سطح سرويس دهي در فرودگاههاي بين المللي بود و مرحله دوم آن مشخص كردن سطح سرويس هدف است.
مه آبادي گفت: در اين چارچوب برنامه هايي از مديران فرودگاهها گرفته شده كه بر اين مبنا پس از تصويب، اعتبارات اختصاص مي يابد و اميد مي رود برنامه هاي لازم براي اصلاحات با هدف بهبود سرويس هاي جاري در سال 1395و يا از اواخر سال جاري آغاز شود.
وي همچنين با بيان اين كه شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور بايد از همه سفرها از جمله سفرهاي مهم مانند حج پشتيباني كند افزود: يكي از رويدادهاي مهم ما حج و پس از آن عتبات عاليات در ايام خاص به ويژه ايام اربعين حسيني است كه بر اين مبنا همه توان خود را به كار مي گيريم تا همه پروازها به مقصد بغداد و نجف را پشتيباني و زيرساخت ها را در حد امكان در اختيار خطوط هوايي متقاضي قرار دهيم تا همه تقاضاها از سوي اين خطوط را پوشش داده و فرودگاه مانع انجام پروازها نشوند.
مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور در عين حال بر ضرورت برخورداري از رفتار اقتصادي و استفاده بهينه از زيرساخت هاي موجود تاكيد كرد و افزود: در اين زمينه برنامه هايي در دست مطالعه است اما اهداف عاليه وزارت راه و شهرسازي توسعه خدمت رساني به مردم و آسان سازي فرآيندهاي سفر از جمله حج تمتع و عمره مفرده است.
مه آبادي همچنين در خصوص اعتبار فرودگاه جديد اهواز اظهار كرد: اعتبار فرودگاه جديد اهواز پس از انجام مطالعات مشخص مي شود و براي اين كار محدوديت اعتباري نداريم ، ما شركت خودگردان هستيم و در اين زمينه از منابع خود و اعتبارات استاني نيز بهره خواهيم گرفت.
در اين آئين از خدمات يك ساله محمدسعيد شرفي تقدير و محمدرضا رضايي به عنوان مديركل جديد فرودگاههاي خوزستان معرفي شد.
فرودگاه بين المللي اهواز با وجود اينكه با 275هكتار در رديف فرودگاههاي كوچك كشور قرار دارد ولي به لحاظ تعداد جابه جايي مسافر، رتبه چهارم را در بين فرودگاههاي كشور دارد.
خوزستان علاوه بر اهواز در آبادان و دزفول نيز داراي فرودگاه بوده و فرودگاه مسجدسليمان هم در دست بازسازي براي برقراري مجدد پروازهاست.
6084/6065