۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81811480
T T
۰ نفر
مدیركل پدافند غیر عامل :شناسنامه زیرساختی مقابله با تهدیدات مازندران تهیه شد

ساری-ایرنا- مدیر كل پدافند غیر عامل استانداری مازندران گفت: شناسنامه زیر ساختی مقابله با تهدیدات استان تهیه شده است.

یدالله نبوی روز یكشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران افزود : برنامه مقابله احتمالی دستگاه های اجرایی و مراكز حساس و استراترژیك نیز تهیه شده است.
وی بیان داشت: هر چند هنوز تجهیزات و امكانات زیر ساختی مازندران با مشكلاتی مواجه است اما با توجه مسئولان و استانداری ،برنامه های پدافند غیر عامل برای مناطق و مراكز حساس استان به سرعت در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.
وی با اشاره به اینكه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است كه موجب پایداری ملی می شود ادامه داد: باید خود را در زمینه تاكتیك های پدافند غیرعامل مجهز كنیم.
مدیركل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینكه تهدیدهای طبیعی (مانند سیل، زلزله و توفان) مشمول پدافند غیرعامل نیستند گفت: اما تهدیدهای انسان ساز مانند حوزه جنگ نرم در این گروه قرار می گیرند.
وی اضافه كرد: آگاهی مسئولان و مردم به ماموریت و وظایف پدافند غیر عامل اندك است و باید به این موضوع توجه جدی شود.
مدیر كل پدافند غیر عامل استانداری مازندران از آموزش 12هزارو 665نفر از كارشناسان، مدیران و دهیاران استان از اهمیت توجه به پدافند غیر عامل در اجرای برنامه های اقتصادی،سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی خبر داد و گفت: 17 نفر از كارشناسان با گذراندن دوره های آموزشی ویژه به عنوان مدرس پدافند غیر عامل در استان تربیت شدند.
وی تامین آب شرب، انرژی گاز ،برق ،سوخت های فسیلی و مخابرات را از مهمترین اقدامات زیر ساختی در حال اجرای پدافند غیر عامل عنوان كرد و بیان داشت: هم اكنون در صورت قطع آب شرب شهروندان مازندران، توانایی آب رسانی به موقع 70 درصد شهرهای استان وجود دارد.
نبوی گفت: با توجه به ساكن بودن جمعیت بالا در روستای های مازندران ، آبرسانی در شرایط حساس و اضطرار به روستاها از دغدغه های جدی است كه در حال اجرای برنامه های پدافند غیر عامل دراین حوزه هستیم.
وی خاطر نشان كرد:در حال حاضر امكانات و تجهیزات پشتیبانی كننده شهرداری های مازندران نیز شناسایی شد تا در زمان نیاز اضطراری استفاده شود.
مدیر كل پدافند غیر عامل استانداری مازندران كنترل واردات و صادرات انواع كالا را از دیگر ماموریت های مهم در مقابله با مشكلات احتمالی عنوان كرد و گفت: آمادگی مقابله به موقع با بیماری های مشترك دام و انسان، برخورد با ناهنجاری های اجتماعی از طریق شبكه های اجتماعی در فضای مجازی ، مقابله با حوادث احتمالی كه به تخریب و آلودگی محیط زیست منجر می شود ، از ماموریت در حال اجرای مهم پدافند غیر عامل استان مازندران است.
وی به اهمیت دفاع سایبری در استان مازندران اشاره كرد و گفت: آمایش سرزمینی استان با رویكرد پدافند غیر عامل در حال تهیه و نهایی شدن است.ك/3
6990/1899