۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81810904
T T
۰ نفر
آيين شام غريبان سالار شهيدان دشت كربلا در قصرشيرين برپا شد

قصرشيرين - ايرنا - آيين معنوي و سنتي شام غريبان سالار شهيدان دشت كربلا و ياران باوفاي ايشان شامگاه عاشورا در شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب باشكوه و معنويت خاصي برپا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مردم شهرهاي غربي استان كرمانشاه شنبه شب اندوهناك ترين شامگاه خود را به خاطر رقم خوردن واقعه عاشورا در دشت نينوا و به اسارت رفتن آل الله علم به دست بر سر و سينه زنان با برپايي آيين سنتي و مذهبي شام غريبان در هر كوي و برزن سپري كردند.
خيابان هاي اصلي و فرعي، ميادين، مساجد، تكايا، حسينيه ها و بقاع متبركه شهرستانهاي قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب در شامگاه حزن و ماتم مملو از محبان سيدالشهدا بود و ارادتمندان حسين بن علي (ع) با حضوري پرشكوه و گسترده به عزاداري سالار شهيدان دشت نينوا و ياران باوفايش پرداختند.
اقشار مختلف مردم شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب اعم از زن و مرد و پير و جوان با تشكيل دسته هاي عزاداري در هر كوي و برزن با حركت در خيابان ها، معابر و همچنين حضور در گلزار شهدا، مقابر و بقاع متبركه در اين شب ماتم و عزا نوحه خواني و سينه زني كردند تا به اين ترتيب شام غريبان صحراي كربلا را يادآوري كنند.
ارادتمندان خاندان نبوت و عصمت و طهارت پس از برگزاري آيين معنوي شام غريبان سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) به مساجد، تكايا ، حسينيه ها و اماكن متبركه بازگشتند تا به عزاداري هاي ماه محرم ادامه دهند.
7079/3012/8066