رئيس پليس پيشگيري شرق استان تهران: هيئت هاي عزاداري در ايجاد نظم و امنيت جامعه پيشگام باشند

تهران – ايرنا – رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي ويژه شرق استان تهران از هيأت هاي عزاداري خواست تا در ايجاد نظم و امنيت در جامعه پيشگام و ياريگر پليس باشند.

سرهنگ محمد جواد سيفي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هيئت هاي عزاداري بايد در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني با تأسي از فرمايشات حكيمانه مقام معظم رهبري در پاسداشت اين ايام و همراهي با پليس در كنترل انضباط اجتماعي جامعه پيشگام باشند.
وي از هيأت هاي عزاداري خواست تا حداقل چهار نفر از افراد واجدالشرايط را به عنوان همياران محرم جهت نظم بخشيدن و مسئوليت انضباطي و ترافيكي محدوده عزاداري انتخاب و در مسير حركت هيئت هاي عزاداري قرار دهند.
سيفي افزود: هيئت هاي عزاداري بايد ازهرگونه آلودگي صوتي به ويژه شب هنگام خودداري و مراعات حال سالمندان و بيماران را بكنندد ضمن اين كه در عزاداري ها از آلات و ادوات موسيقي نامتعارف استفاده نكنند.
وي از مسئولان هيئت هاي عزاداري خواست جهت عزيمت به مناطق مختلف و تردد عزاداران از وسايل نقليه باربري نظير كاميون و كمپرسي استفاده نكنند.
وي گفت: در ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان برخي از افراد اقدام به جمع آوري وجوه نقد و نذورات از عزاداران حسيني مي كنند كه به منظور جلوگيري از هر نوع سوء استفاده لازم است تا مسئولان هيئت هاي مذهبي نسبت به شناسايي اين افراد اقدام كرده و در صورت مواجهه با موارد مشكوك، با پليس تماس بگيرند.
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي ويژه شرق استان تهران افزود: در هنگام ورود هيئت هاي عزاداري به اماكن سرپوشيده لازم است تا تمهيدات لازم جهت عدم اختلاط آقايان و بانوان در نظر گرفته شود تا از هرگونه سوء استفاده توسط اراذل و اوباش جلوگيري شود.
وي از مسئولان هيئت هاي مذهبي خواست تا از اجتماع افراد در مقابل مساجد، تكايا و حسينيه ها جلوگيري كرده و موارد مشكوك را با استفاده از تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
وي تأكيد كرد: قمه زني و استفاده از زنجيرهايي كه به آنها تيغ وصل شده در شرع مقدس اسلام مورد نكوهش قرار گرفته است و در صورت مشاهده با اين موارد برخورد قانوني صورت مي گيرد.
سيفي افزود: آن دسته از هيئت هاي عزاداري كه نسبت به زنجير زني اقدام مي كنند لازم است تا در عزاداري خود جنبه معنوي اين ايام را رعايت كرده و از اجراي حركات موزون در انظار عمومي خودداري كنند.
وي مهمترين پيام قيام عاشورا را احياي امر به معروف و نهي از منكر اعلام كرد و از مسئولان هيئت هاي مذهبي خواست تا احياي اين دو فريضه مهم را در برنامه هاي عزاداري خود مورد توجه قرار دهند.
تهرام/7254//1348