۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۵
کد خبر: 81804578
T T
۰ نفر
مدرس حوزه: ظهور گروههاي تكفيري نتيجه دوري از آموزه هاي وحياني است

تويسركان- ايرنا- مدرس و محقق حوزه علميه قم گفت: ظهور گروه هاي تروريستي و تكفيري به ظاهر مسلمان، نتيجه دوري از آمزه هاي وحياني و ولايت ائمه اطهار(عليهم السلام) است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام رمضان محمدي يكشنبه در كارگاه آموزشي غدير پژوهي در حوزه علميه خواهران (كوثر) تويسركان افزود: گروهي از فرادي كه ادعاي مسلماني دارند بر اين باورند كه بعد از پيامبر اعظم(ص)، باب هدايت آسماني براي هميشه منقطع شده و خود دست به اجتهاد در اصول مسلم عقيدتي مي زنند.
وي اذعان كرد: در حقيقت اين گونه افراد بعد از پيامبر (ص) خود را مفسر قرآن و سنت هاي پيامبر اسلام مي دانند و به اين دليل غرض ورزي ها، كينه ها و تعصبات خشك آنها به عنوان اسلام به افكار عمومي جامعه انتقال مي يابد.
حجت الاسلام محمدي ادامه داد: اين در حالي است كه مكتب شيعه معتقد است پس از پيامبر اعظم(ص) باب هدايت به فرمان خدا بسته نشده و رهبري جامعه مسلمين به دستور خدا به ائمه معصومين(عليهم السلام) و سپس علما و فقهاي واجد شرايط سپرده شده است.
به اعتقاد وي اين طرز تفكر و انديشه باعث مي شود تا در مسير حركت مكتب شيعه در تمام شئون زندگي بن بستي وجود نداشته باشد و از تفسير به راي آيات قرآن كريم و مفاهيم بنيادي ديني جلوگيري شود.
وي تصريح كرد: وقتي افراد به دليل تعصبات خشك عقيدتي و يا منفعت طلبي هاي مادي و منقطع شدن از وحي الهي به صورت خودمحورانه وارد مديريت و سرپرستي جامعه مي شوند بي شك دچار اشتباه و لغزش هاي بزرگ و جبران ناپذير مي شوند.
حجت الاسلام محمدي با اشاره به حديث معتبر و خدشه ناپذير غدير نيز گفت: تا حدود قرن پنجم هجري هيچ كس در اصل حديث غدير شك و شبهه اي وارد نكرده بود زيرا اين حديث از متواترترين و جامع ترين احاديث ثبت شده در تاريخ اسلام است.
وي اضافه كرد: بسياري از منابع و كتاب هاي احاديثي، تاريخي، رجالي و جغرافيايي اهل سنت به مناسبت هاي مختلف و به فراخور مباحث مطرح شده به صراحت به اصل حديث غدير اشاره كرده اند.
محقق حوزه علميه قم تصريح كرد: اين درحالي است كه از ايجاد فضاي پژوهش و استدلال پذيري در مسير كشف حقيقت در بسياري از فضاهاي به ظاهر اسلامي جلوگيري مي شود كه مهترين دليل آن تعصبات خشك است.
وي گفت: علما و انديشمندان شيعه برادران اهل سنت را به مطالعه كتاب هاي معتبر خودشان توصيه مي كنند اما در برخي مناطق جوي حاكم است كه نمي خواهد حقايق مستدل و روشن تبيين شوند.
حجت الاسلام محمدي يادآور شد: كساني كه حديث غدير را نمي پذيرند، بسياري از احاديث ضعيفتر از آن را به دليل اينكه از صحابه پيامبر اسلام(ص) نقل شده مي پذيرند اما حديث غدير را كه بيش از 70 صحابه بزرگ به صراحت و روشني بيان كرده اند را نمي پذيرند.
وي اظهار كرد: برخي ار بزرگان صاحب نفوذان در برخي جوامع اسلامي به دليل تعصبات خاص خود و اينكه بايد خيلي از پايه اي اعتقادي خود را در مسير حق تغيير دهند حاضر به اعلام حقانيت حديث بزرگ و معتبر غدير نمي شوند.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است كه از دو حوزه علميه مستقل خواهران(كوثر) و براداران( شيخ عليخان زنگنه) برخوردار است.
7524/6993