۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81804517
T T
۰ نفر

دستگیری باند سارقان منزل در همدان

۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81804517
دستگیری باند سارقان منزل در همدان

همدان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی استان همدان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل در این استان خبرداد.

به گزارش روز یكشنبه مركز اطلاع رسانی پلیس سرهنگ رضا زارعی بیان كرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهر همدان در سال جاری با شیوه و شگردی خاص و اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد و اشیای كم حجم و با ارزش، با توجه به اهمیت موضوع پیگیری آن در دستور كار تیمی مشترك از اداره مبارزه با سرقت و دایره عملیات ویژه قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بررسیهای دقیق محل های سرقت و تحقیقات وسیع دریافتند این اقدامات مجرمانه نشان از فعالیت باندی از سارقان حرفه ای و سابقه دار است كه نیاز به یك اقدام پلیسی خاص و همه جانبه دارد.
وی اظهار كرد: كارآگاهان با بررسی سوابق و پرونده های موجود و اعزام تیمهای مجرب پلیس آگاهی به جغرافیای جرم در نهایت در یكی از محله های همدان به یك دستگاه خودرو پژو 405 با سه نفر سرنشین مشكوك می شوند.
رییس پلیس آگاهی همدان اضافه كرد: پس از انجام تعقیب و مراقبت ویژه با رعایت جوانب احتیاط ماموران در یك اقدام غافلگیرانه این خودرو را متوقف كردند.
سرهنگ زارعی بیان كرد: در بازرسی از داخل خودرو مقداری طلاجات به همراه تعداد چهار دستگاه گوشی تلفن همراه زیر صندلی ها كشف شد كه در ادامه راننده و دو سرنشین خودرو نیز دستگیر شدند.
وی در ادامه گفت: در بررسی سوابق كیفری متهمان و آثار انگشت بدست آمده از صحنه های سرقت كه با اثر انگشت متهمان تطابق داشت، در بازجویی های صورت گرفته، متهمان چاره ای جز بیان واقعیت نداشتند و تاكنون به 31 فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی یك میلیارد و پانصد میلیون ریال درهمدان اعتراف كردند.
رییس پلیس آگاهی استان همدان اضافه كرد: تمامی محلهای سرقت و مالباختگان با راهنمایی متهمان شناسایی و تحقیقات پلیس برای شناسایی خریدار اموال مسروقه و كشف و جمع آوری اموال مسروقه ادامه دارد.
سرقت امسال در همدان 23 درصد نسبت به نیمه نخست سال گذشته كاهش داشته است.
7526/6993