فقط تجهيزات با قابليت پشتيباني از پروتكل اينترنت نسخه 6تاييد مي شود

تهران - ايرنا - معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه رگولاتوري اعلام كرد: توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان تجهيزات سخت‌ افزاري و نرم‌افزاري حوزه ارتباطي، فناوري اطلاعات و راديوئي موظف هستند تمام تجهيزات توليدي يا وارداتي خود را با قابليت پشتيباني همزمان از پروتكل اينترنت نسخه 4 (IPV4) و پروتكل اينترنت نسخه 6 (IPV6) ارائه كنند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، صادق عباسي شاهكوه با اشاره به اينكه منابع عددي اينترنتي نسخه 4 در حال اتمام است و فقط با استفاده از اين نسخه، توسعه فناوري اطلاعات در كشور مقدور نمي‌باشد، گفت: در حال حاضر بيشتر كشورهاي جهان با شتاب به سمت استفاده از پروتكل اينترنت نسخه 6 كه داراي مجموعه آدرسهاي بيشتر، امنيت بيشتر، كيفيت بالاتر، تحرك‌پذيري بيشتر، پيكربندي خودكار و آسان‌تر است، حركت مي‌كنند.
وي افزود: با توجه به اين موضوع و همچنين مصوبه شوراي عالي فناوري اطلاعات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي فقط به تجهيزاتي گواهي تائيد نمونه اعطا مي‌كند كه قابليت پشتيباني همزمان از IPV4 و IPV6 را داشته باشند.
عباسي تصريح كرد: گمرك جمهوري اسلامي نيز فقط آن دسته از تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري را ترخيص مي‌كند كه در زمينه قابليت پشتيباني همزمان از IPV4 و IPV6 از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي تائيديه دريافت كرده باشند.
پروتكل اينترنت نسخه 6 (به انگليسي: Internet Protocol version 6) يا به اختصار IPv6 جديدترين نسخه پروتكل اينترنت (Internet Protocol) است كه ارتباط‌هاي اينترنتي بر پايه آن شكل مي‌گيرد. اين نسخه قرار است جاي نسخه 4 اين پروتكل (IPv4) را كه هم‌اكنون استفاده مي‌شود بگيرد.
اقتصام(1)2078**1558