۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81804066
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش در صدر اولويت ها قرار دارد

كيش-ايرنا - مديرعامل منطقه آزاد كيش گفت: موضوع آموزش و پرورش درجزيره كيش درصدراولويت ها قرار دارد وتلاش براين است تا با موفقيت مسير پيشرفت طي شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، علي اصغر مونسان روز يكشنبه درمراسم بهره برداري و گشايش دبيرستان پسرانه دانا افزود: نظام آموزش و پرورش مبتني برنظام ديني كشور مسيرخوبي را طي ميكند و در حال توليد علم و پيشرفت است.
وي گفت: موضوع آموزش و پرورش درصدراولويت ها قرار دارد وبه دنبال اين هستيم كه نظام آموزش و پرورش دركيش با موفقيت،پيشرفت داشته باشد ، ايجاد زيرساخت ها و حمايت هاي بيشتر در حوزه سخت افزاري وظيفه ما است كه در اختيار دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش قرار مي گيرد.
رئيس هيات مديره سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه گشايش اين طرح ركوردي جديد درطرح هاي عمراني است افزود : يكي از ويژگي هاي اين طرح حركت جهادگونه براي ساخت آن بود كه عمليات طراحي، اجرا و تجهيز آن دوماه و نيم زمان برد .
مونسان همدلي و مشاركت دستگاه ها در اجراي اين طرح را مهم عنوان كرد و گفت : مسئولان در كنار يكديگر در به ثمر رسيدن اين طرح سهيم هستند.
مديرعامل منطقه آزاد كيش اظهار داشت :در ساخت اين طرح از روش نويني استفاده شده است و تجربه جديدي را در اين راستا كسب كرديم و مي توانيم با بهره مندي از اين روش براي بخش هاي ديگري همچون پليس راهور جزيره كيش دريك زمان بندي كوتاه تامين فضا كنيم.
وي با بيان اينكه ساخت اين طرح فرهنگي با نيت خير و نگاه ويژه اي آغاز شد تاكيد كرد :اميد واريم مديريت ، معلمان و دانش آموزان نيز با نمونه بودن در رتبه بندي نظام آموزشي به نمونه بودن اجراي اين طرح اضافه كنند تا طرح ياد شده به عنوان يك الگوي ماندگار در كيش تبديل شود.
مونسان گفت: در راستاي حمايت از برنامه هاي آموزشي و نظام آموزش و پرورش در جزيره در حال طراحي يك مدرسه جديد و يك مجتمع آموزشي با استاندارهاي بالا هستيم .
مديرعامل منطقه آزاد كيش افزود : آموزش و پرورش و بيمارستان دو موضوعي بودند كه از روز اول به دنبال عملياتي كردن آن براي كيشوندان بوديم ، امروز توانسته ايم اين دو موضوع را تا حد ممكن به انجام برسانيم اما كيفيت بخشي آن به خود مجموعه هايي فعال در اين حوزه باز مي گردد.
رئيس آموزش و پرورش كيش نيز در اين مراسم با قدرداني از حمايت هاي مديرعامل منطقه آزاد و معاونت ها گفت: مدير عامل منطقه آزاد آنچه را كه در بدو ورود به كيش براي توسعه و برنامه هاي آموزش و پرورش گفته بودند عملياتي كردند .
هاني معلمي افزود: تلاش شبانه روزي دست اندركاران سبب شد اين كار بزرگ كه نياز و تقاضاي واقعي مردم بود عملي شود .
وي تاكيد كرد : بهترين هديه دانش آموزان در پاسخ به تلاش هاي صورت گرفته مسئولان اين است كه آنان با خوب درس خواندن به رونق و توسعه كشور كمك كنند.
در ادامه اين مراسم رامين افشاري معاون عمراني منطقه آزاد كيش به ارائه توضيح از روند ساخت و آماده سازي اين طرح پرداخت .
دبيرستان دانا با مساحت سه هزار متر مربع و زيربناي 810 متر مربع با هشت كلاس درس ، آزمايشگاه، سايت كامپيوتر، كتابخانه ، نمازخانه ، دفاتر اداري امروز با حضور مدير عامل منطقه آزاد كيش، معاونان ، مسئولان نظامي و انتظامي ، روساي ادارات در لاين ترافيك گشايش يافت.
هفت و هزار و 40 دانش آموز در كيش مشغول تحصيل هستند و 403 معلم مسئوليت آموزش آنها را بر عهده دارند .
در اين دبيرستان 197 دانش آموز مشغول به تحصيل هستند.
1630*1641 /6048