۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81804062
T T
۰ نفر
ورود گردشگران به روستاي تاريخي ابيانه در تاسوعا و عاشورا ممنوع است

كاشان– ايرنا- رئيس شوراي اسلامي روستاي ابيانه نطنز گفت: ورود گردشگران مذهبي و فرهنگي به روستاي تاريخي ابيانه در ايام تاسوعا و عاشورا بدليل نداشتن گنجايش لازم و فضاي اندك ممنوع است.

به گزارش ايرنا، رضا عليرضايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: فضاي روستاي تاريخي ابيانه از چندي قبل براي برگزاري مراسم هاي مختلف عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) آماده شده و قريب به چهار هزار نفر از مردم روستا از سراسر كشور براي انجام مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني به ابيانه سفر مي كنند.
وي گفت: با توجه به موقعيت اين روستا و همچنين حضور گسترده مردم در مراسم هاي عزاداري ظرفيت لازم براي پذيرش گردشگران مذهبي و فرهنگي غيرساكن و غيربومي وجود ندارد.
رئيس شوراي اسلامي ابيانه بيان داشت: حدود پنج سال است كه با تصميم مسئولان شوراي تامين نطنز از ورود گردشگران در ايام تاسوعا و عاشورا به اين روستا جلوگيري مي شود و اميدواريم با هماهنگي مسوولان بتوانيم در سال هاي آينده تمهيداتي در اين خصوص بينديشيم تا شاهد حضور گردشگران مذهبي در اين ايام باشيم.
وي خاطرنشان كرد: ورود افرادي كه محل اقامت خود را از قبل پيش بيني كرده و همچنين حضور مسوولان كشوري، استاني و شهرستاني به همراه خبرنگاران با هماهنگي قبلي منعي نخواهد داشت.
روستاي تاريخي ابيانه از توابع بخش مركزي شهرستان نطنز در استان اصفهان است، اين روستا در ۴۰ كيلومتري شمال غربي نطنز در دامنه كوه كركس واقع است.
اين روستا يكي از بلندترين نقاط مسكوني ايران است كه در تاريخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۸۹ به‌ ثبت آثار ملي رسيد.
پيشينه هزار و پانصد ساله را براي اين روستا تخمين مي‌زنند، آثار و بناهاي تاريخي كه در ابيانه وجود دارد مربوط به دوره‌هاي ساساني، سلجوقي، صفوي و قاجار است.
/6060/7430/6021
۰ نفر