۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81800544
T T
۰ نفر
20 هزار دانشجو در مراكز علمي كاربردي هلال احمر تحصيل مي كنند

كرمان - ايرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: شش هزار نفر از مراكز آموزش علمي و كاربردي اين جمعيت فارغ‌ التحصيل شده‌اند و 20 هزار دانشجو مشغول تحصيل هستند.

سيد حميد جمال‌ الديني روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري جمعيت هلال‌ احمر استان كرمان افزود: اعتبار هلال احمر اين است در هر جايي حضور پيدا كرده كه مردم نياز داشته اند زيرا هلال ‌احمر متعلق به مردم است و در آموزش همگاني نمي توانيم بي تفاوت باشيم.
وي گفت: جمعيت هلال احمر استان كرمان مي تواند ظرفيت خيلي خاص را در بحث آموزش در قطب منطقه اي دنبال كند.
وي بيان كرد: ما در سازمان هلال ‌احمر نمي ‌توانيم نسبت به پايگاه ‌هاي مساجد، نيروهاي نظامي، دانشگاه علوم پزشكي و برنامه‌هاي اين نهادها بي‌تفاوت باشيم و بايد از ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال احمر با بيان اينكه آبرو و اعتبار سازمان شعب و پايگاهاي هلال احمر هستند گفت: شعب و پايگاهاي امداد عزت، احترام و اعتبار ايجاد مي‌كنند و نقطه طلايي و اتكا در كار اين جمعيت هستند.
وي اظهار كرد: وقتي سر صحنه حادثه امدادگر زحمت و تلاش انجام مي دهد بدون چشم داشتي، اعتبار مردمي ايجاد مي كند.
جمال ‌الديني با اشاره به اينكه 70 درصد نيروهاي هلال‌ احمر در ستادها هستند گفت: در استخدام جديدي كه هلال‌احمر دنبال مي‌كند، اولويت اين است نيروهايي جذب شوند كه به صورت ثابت در پايگاها و شعب باشند و به هيچ عنوان به دنبال جذب نيروي داخل ستاد نيستيم.
وي افزود: 90 سال از عمر رسمي جمعيت هلال‌احمر در كشور مي‌ گذرد و معتقد نيستم هلال‌ احمر نهاد اداري است اما ساختار آن را اداري كرده‌ايم.
معاونت آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال ‌احمر، نگاه جزيره ‌اي به هلال ‌احمر را يكي از مهمترين آسيب ‌ها برشمرد و گفت: اين معاونت وظايفي از جمله نظارت، ارزشيابي، اعتباربخشي و تخصيص‌ منابع، سياست ‌گذاري و برنامه ‌ريزي را بر عهده دارد.
وي تصريح كرد: وظيفه ما انجام پژوهش‌هاي كاربردي است كه به ارتقاي خدمات هلال‌احمر كمك كند و از پژوهش هاي هدفمند استقبال و استفاده مي كنيم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال احمر روز گذشته (چهارشنبه) از مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر شهرستان بم نيز بازديد و با كاركنان هلال احمر اين شهرستان ديدار كرد.
وي در ادامه سفر دو روزه به استان كرمان بازديد از برخي مراكز و شعب هلال احمر، پايگاه امدادي جنوبشرق و ديدار با امدادگران و مسوولان را در برنامه دارد.
8060/3028