۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۰
کد خبر: 81799969
T T
۰ نفر
چهارمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان در تبريز برگزار مي شود

تبريز - ايرنا - سرپرست معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي آذربايجان‌شرقي گفت: مرحله منطقه اي چهارمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران با حضور 14 تيم منتخب دانشگاه هاي منطقه شمالغرب كشور، در دانشگاه تبريز برگزار مي شود.

سيد رضي آقاسيدي روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: اين مسابقات با همكاري دفاتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه هاي استان و تعامل تمامي دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي استان 25 و 26 مهرماه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در اين مسابقات هر تيم از چهار نفر تشكيل و در موضوعات مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي به مناظره خواهند پرداخت.
آقاسيدي با بيان اينكه برگزيدگان اين دوره از مسابقات به مرحله كشوري مسابقات راه مي يابند، گفت: اين مسابقات فرصت توسعه فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر و تفكر در مسائل جامعه در ميان دانشجويان را فراهم مي آورد كه مسائل روز كشور و نيازهاي جامعه در حوزه هاي مختلف علوم انساني، علوم پايه و فني با رعايت اصول و قواعد مناظرات علمي مورد مناظره قرار مي گيرد.
وي از جمله اهداف كلي اين مسابقات را رشد و توسعه علم و دانش، زمينه سازي در جهت يادگيري اصيل، عميق و پايدار، رشد و شكوفايي فرهنگ گفت‌وگو و تقويت روحيه حق و حقيقت طلبي برشمرد.
سرپرست معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي استان اظهار كرد: اهداف كاربردي اين مسابقات نيز كسب دانش عمومي در مورد موضوعات مختلف و متنوع، ايجاد انگيزه در جامعه به منظور توجه بيشتر به ارتقاي سطح دانش و آگاهي عمومي، زمينه‌سازي براي دانشجويان به منظور تقويت قواي ابتكار و استدلال در هر رشته و حوزه اي، آموزش مسائل و مطالب علمي به صورت جذاب و اثر بخش و زمينه سازي براي شكل گيري تفكر خلاق و نقاد ميان دانشجويان است.
وي افزود: التزام به اخلاق علمي در نقد و نقل آراء، اشخاص و آثار ، پرهيز از ورود به انتزاع هاي غير علمي و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام و به روز آمدي و كارآيي مباحث، نقل ها و منابع و همچنين اهتمام به مديريت زمان، مديريت غلبه بر خشم و تمرين كار تيمي از جمله خط مشي اين مسابقات است.
6120/6183