۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81796334
T T
۰ نفر
امسال بيش از 29 هزاركارت هوشمند ملي در سيستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ايرنا- مدير كل ثبت احوال سيستان و بلوچستان گفت: 29 هزار و 787 عدد كارت ملي در شش ماه نخست امسال در استان صادر و تحويل مراجعه كنندگان شده است.

رضا راحت دهمرده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين پنج هزار و 559 درخواست در مرحله صدور كارت قرار دارد.
وي گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امورهويتي كشور در يك طرح برنامه ريزي شده كارت هوشمند ملي را جايگزين كارت هاي شناسايي فعلي مي كند كه علاوه بر كاربردهاي قبلي كارت ملي، كارت هاي جديد به عنوان كليد ورود به دولت الكترونيك و حركت به سمت جامعه اطلاعاتي اين فرصت را فراهم مي كند تا افراد به شيوه اي امن وارد فضاي ديجيتالي شوند.
وي تصريح كرد: كارت ملي هوشمند به عنوان مقدمه اي براي ورود به جامعه اطلاعاتي، مي تواند موجب توزيع عادلانه فرصت ها، كاهش بسياري از هزينه هاي دولت، مردم و بنگاه ها شود و نقش به سزايي در پويايي اقتصادي داشته باشد.
مدير كل ثبت احوال سيستان و بلوچستان با اشاره به روند اينترنتي ثبت نام و نوبت گيري كارت هوشمند ملي گفت: ثبت نام اوليه و نوبت گيري براي كارت هوشمند ملي تنها از طريق اينترنت و پايگاه اينترنتي www.ncr.ir صورت مي گيرد و مراجعه كنندگان در تاريخ مشخص شده بر روي رسيد خود بايد به ادارات ثبت احوال مراجعه كنند.
7316 / 6081