۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81796321
T T
۰ نفر
بازتاب آزمایش موفقیت آمیز موشك عماد در رسانه های هند

دهلی نو- ایرنا- رسانه های هند و نپال با بازتاب آزمایش موفقیت آمیز موشك دوربرد «عماد» نسل جدید موشك های بالستیك زمین به زمین ایران نوشتند:آزمایش موفقیت آمیز موشك عماد نشان دهنده پیشرفت ایران در موشك های بالستیك هدایت شونده است .

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز او ایندیا نوشت:ایران با آزمایش موفقیت آمیز موشك بالستیك هدایت شونده گام بزرگی برای بهینه سازی موشك شهاب 3 برداشت .
این روزنامه به نقل از حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح كشورمان نوشت: موشك عماد قادر است اهداف مورد نظر را با دقت زیاد هدف قرار دهد.
روزنامه تایمز او ایندیا به نقل از یكی كارشناسان موشكی نوشت:این موشك دارای بردی حدود یكهزار و و 700 كیلومتر و به وزن 750 كیلوگرم است .
این روزنانه هندی همچنین در بخش دیگری از این مطلب آورده است: موشك عماد از نوع موشك های شهاب 3 است كه ایران آن را در سال 2003 ساخت ولی دقت و هدف گیری آن دقیق تر از شهاب 3 است .
تایمز او ایندیا نوشت: ساخت موشك عماد جهش بزرگی از نظر دقت هدف گیری محسوب می شود و سیستم پیشرفته كنترل موشك در دماغه آن نصب شده است.
روزنامه تایمز او ایندیا به نقل از وزیر دفاع ایران نوشت:موشك های جدید در آیند در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می شود.
روزنامه انگلیسی «كلكته نیوز» نیز نوشت:موشك عماد با برد حدود 2هزار كیلومتر با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت كرد.
این روزنامه به برتری این موشك نسبت به شهاب 3 اشاره كرد و نوشت:نصب سیستم هدایت بر روی این موشك سبب دقت زیادی هدف گیری آن شده است.
روزنامه انگلیسی كلكته نیوز همچنین به نقل از وزیر دفاع كشورمان نوشت:ایران هیچ برنامه ای برای حمل كلاهك هسته ای بر روی این موشك ندارد.
روزنامه «نپال نیوز» چاپ كاتماندو نیز با بازتاب آزمایش موفقیت آمیز موشك عماد نوشت كه این موشك قادر است با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت كند.
بر اساس این گزارش، موشك بالستیك عماد یكی از جدیدترین موشك های ایران است كه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آن را ساخته است .
*آساق*266 *1600**1010