۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴
کد خبر: 81796023
T T
۰ نفر
خوابگاه ورزشی در تمام شهرستانهای استان اردبیل احداث می شود

اردبیل- ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث خوابگاه ورزشی در تمام شهرستانهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب بهتاج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینكه استادیوم ورزشی تختی اردبیل مجهز به خوابگاه 100نفری است، گفت: احداث خوابگاه ورزشی شهرستانهای مشگین شهر و گرمی هم به پایان رسیده و در حال احداث خوابگاه در شهرستانهای خلخال و پارس آباد هستیم.
وی احداث هتل های ورزشی در استان را از برنامه های اولویت دار این اداره كل عنوان كرد و افزود: نخستین هتل ورزشی استان با مشاركت بخش خصوصی بزودی در شهرستان اردبیل كلنگ زنی خواهد شد.
وی اظهار كرد: 80 هكتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی نمین در خواست شده تا در آن با احداث هتل های ورزشی و نیز 26 زمین و لكه بازی گلف این منطقه به مكانی ورزشی، گردشگری و توریستی تبدیل شود.
او بیان كرد: با كمك استاندار اردبیل 10 میلیارد ریال برای تعویض كف پوش و سیستم صوتی سالن شش هزار نفری رضا زاده اختصاص یافته كه با انجام این كار برای اولین بار استان اردبیل خواهان برگزاری مسابقات بین قاره ای و بین المللی در سال 95 شده است.
بهتاج با اشاره به فعال بودن تمامی پروژه های نیمه تمام در استان اضافه كرد: پروژه اسكیت اردبیل 80 درصد و پروژه خانه وزنه برداری اردبیل 75 درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه با بهره برداری از آنها می توان مسابقات جهانی و بین المللی را در اردبیل برگزار كرد.
او با اشاره به طبعیت بكر و خدادادی استان اردبیل تصریح كرد: در منطقه گردشگری فندقلو تنها با 20 درصد تغییرات فیزیكی در منطقه ای مناسب می توان بهترین پیست اسكی بین المللی را ایجاد كرد و فدراسیون اسكی در نظر دارد 17 هكتار از این اراضی را مطابق با استاندارد های جهانی به پیست اسكی تبدیل كند كه در آن صورت شاهد برگزاری مسابقات جهانی اسكی در استان اردبیل خواهیم بود.
وی با بیان این كه ورزشگاه علی دایی متاسفانه بعد از گذشت 23 سال با یك چهارم امكانات افتتاح شده است، اضافه كرد: ماهیانه برای این ورزشگاه 120 میلیون ریال هزینه می شود.
مدیركل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به سیاست واگذاری اماكن ورزشی به بخش خصوصی گفت: 129 سالن و مكان ورزشی در استان اردبیل وجود دارد كه درشش ماهه امسال 89 مورد از آنها واگذار شده و مابقی نیز كه در اختیار هیات های ورزشی و به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی است بعد از اتمام قرارداد واگذار خواهد شد.
وی اضافه كرد: از حیث واگذاری و ساماندهی اماكن ورزشی این اداره كل در سال 92 جزو ضعیف ترین استان و در رتبه 27 كشوری قرار داشت اما در سال 93 رتبه برتر كشور را كسب كرده و شهرستان اردبیل به عنوان شهرستان برتر كشور انتخاب شد.
وی همچنین به نقش نظارتی این اداره كل اشاره كرد و گفت : نظارت و بازرسی باشگاههای بدن سازی استان با جدیت دنبال می شود و در شش ماهه امسال بیش از 460 بار از این مراكز بازرسی و بازدید داشتیم كه تاكنون 40 بار بعضی از این باشگاهها پلمپ شده است و هم اكنون 12 باشگاه پلمپ شده در استان داریم.
بهتاج با بیان اینكه استان اردبیل جزو 12 استان استعداد یاب قهرمانی در كشور می باشد گفت: با این حال زیر ساخت استعدایابی در استان متاسفانه ضعیف است و پایگاه قهرمانی موجود در استان كوچك بوده و باید مركز استعدا یابی پیشرفته در استان داشته باشیم.
وی تعداد بیمه شدگان ورزشی در استان در سال 92 را ، 48 هزار نفر، در سال 93 ، 53 هزار نفر و در شش ماهه امسال 37 هزار نفر اعلام كرد .
مدیر كل ورزش و جوانان استان با اشاره به موفقیت های ورزشی استان گفت: در شش ماهه اول امسال 125 ورزشكار از استان اردبیل به اردوی تیم ملی دعوت شده اند كه موفق شدند در انفرادی بیش از 120 عنوان و در تیمی بیش از 22 عنوان كسب كنند.
به گفته وی ، ورزشكاران اعزامی استان اردبیل به المپیاد ناشنوایان كه در خراسان رضوی برگزار شد، توانستند با درخشش خود بالاتر از استان تهران ایستاده و مقام قهرمانی این مسابقات را كسب كنند.
وی بیان كرد: 11 ورزشكار اردبیلی به عضویت تیم ملی ایران در آمده و به مسابقات آسیایی اعزام شدند و بیش از 40 درصد مدال ها ی كسب شده توسط نماینده ایران در مسابقات آسیایی و اقیانوسیه كه در چین تایپه برگزار شد توسط ورزشكاران ناشنوای اردبیل بود.
بهتاج از حضور 43 تیم از استان اردبیل در لیگ ها، دسته یك و دسته دو خبر داد گفت: اداره كل ورزش و جوانان استان از طریق هیا ت های ورزشی از این تیم ها حمایت و پشتیبانی می كند.
وی با بیان اینكه اقتصاد و ورزش مكمل هم هستند اضافه كرد: استان اردبیل متاسفانه به علت نداشتن كارخانه ها و بنگاههای اقتصادی بزرگ همیشه در جذب اسپانسر ورزشی با مشكل روبه رو است اما با این حال هیات های ورزشی استان با تلاش و كوشش همیشه به دنبال جذب اسپانسر هستند.
مدیر كل ورزش و جوانان استان تصریح كرد: غیر از یكی دو رشته كه توسط بخش خصوصی حمایت می شود مابقی حمایت ها از سوی اداره كل ورزش و جوانان است و باید قبول كنیم كه ما هم در حد وسع و توان می توانیم حمایت و پشتیبانی كنیم.
وی با بیان این كه هر ورزشكاری از استان به اردوی تیم ملی دعوت شود مورد حمایت اداره كل ورزش و جوانان استان است گفت: جوایز قهرمانان از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تعیین می شود و ریالی برای قهرمانان در اختیار اداره كل استان قرار نمی گیرد اما ما بر اساس احساس تكلیف و احساس وظیفه هدیه ای ولو ناچیز برای قدرانی از زحمات این عزیزان تقدیم می كنیم.
او با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی در استان اردبیل گفت : مسابقات تكواندوی قهرمانی نوجوانان كشور هم با حضور یك هزار نفر آقا و خانم از 22 تا 26 مهرماه و مسابقات گلف نیز در سطح بالا در اردیبهشت ماه سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد.
وی بیان كرد: با برگزاری این مسابقات با فدراسیون تكواندو توافق كردیم كه سال آینده مسابقات تكواندوی بین المللی دهه مبارك فجر كه بیش از 20 كشور دنیا شركت كننده دارد در اردبیل برگزار شود.
وی با اشاره به انتخابات برخی هیات ها از جمله فوتبال گفت : در سال93 با تشكیل 12 مجمع انتخاباتی روسای هیات ورزشی استان مشخص شدند و در شش ماهه امسال 9 مجمع انتخاباتی تشكیل شده و برای ریاست هیات فوتبال هم 15 نفر نامزد شده اند.
بهتاج با اشاره به بركناری سرمربی تیم فوتبال شهرداری اردبیل در پی كسب نتایج ضعیف در هفته های اخیر اظهار كرد: در این مورد اداره كل ورزش و جوانان استان كوچكترین نقشی ندارد و هیات مدیره باشگاه، كمیته فنی و شهردار تصمیم می گیرند ولی كاش این اتفاق در این برهه از زمان اتفاق نمی افتاد اما در هر صورت حتما مصلحت و خیری در كار بوده و امیدواریم به خیر و صلاح فوتبال استان باشد.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت ها در حوزه جوانان گفت: اداره كل ورزش و جوانان به تنهایی قادر نیست به تمامی مسائل و مشكلات جوانان رسیدگی كند و باید تمامی دستگا ههای ذیربط به ما كمك كنند تا شرمنده این قشر پویا و پر انرژی نباشیم.
مدیركل ورزش و جوانان استان افزود: در سال 92 یك سمن و تشكل در استان فعالیت می كرد كه در سال 93 این تعداد به 17 سمن رسید ودر شش ماهه امسال 9 تشكل و سمن در شرف تاسیس می باشد.
او با بیان این كه این اداره كل در سال 92 با كسب سه هزارو 252 امتیاز در جایگاه هفتم كشوری قرار داشت، افزود: براساس ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در سال 93 با كسب شش هزارو 471 امتیاز در رده دوم در حوزه ورزش و عملكرد قرار گرفته و سعی می كنیم این جایگاه را امسال به رتبه اول برسانیم.
6130 /6016