۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81791941
T T
۰ نفر

كتاب درمانی به كمك بیماران روانی در انگلیس آمد

۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81791941
كتاب درمانی به كمك بیماران روانی در انگلیس آمد

تهران- ایرنا- شمار فزاینده مبتلایان به اختلالات روحی و روانی در انگلیس مسئولان را به اجرای طرحی با محوریت تجویز كتاب برای كمك به این نوع از مبتلایان واداشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی تلگراف، استفان كینگ نویسنده شهیر آمریكایی می گفت كتاب طلسم قابل حمل است. به نظر می رسد اكنون پزشكان انگلیسی نیز با این نظر موافق اند.
بر اساس این گزارش، طرحی كه در آن، پزشكان عمومی در انگلیس برای مبتلایان به اختلالات روانی كتاب تجویز می كنند موفقیت آمیز بوده است.
نتایج این طرح به نام تجویز خوانش كتاب های خوب در حالی منتشر می شود كه دولت انگلیس طرحی را برای حمایت از جوانان مبتلا به بیماری های روحی تدوین كرده است. این طرح به دلیل افزایش شدید بیماری های روحی میان جوانان در سال 2016 اجرا خواهد شد.
طرح فعلی برای كمك به بیماران روحی بزرگسال كه با همكاری آژانس خوانش و انجمن كتابداران ارشد اجرا شده از حمایت مالی شورای هنرها و كمك معنوی پزشكان عمومی برخوردار بوده و از زمان آغاز تاكنون 445 هزار بیمار را تحت پوشش قرار داده است.
آمار و ارقام بر اساس نظرسنجی از شش هزار و 500 استفاده كننده از این طرح در آستانه روز بهداشت و سلامت روان مصادف با 10اكتبر (18 مهر) منتشر می شود. این آمار نشان می دهد این نوع درمان برای افراد مبتلا به بیماری ها و اختلالات روانی معمولی بسیار مفید بوده است.
از زمان آغاز اجرای این طرح امانت كتاب های روانشناختی كه به سلامت روان كمك می كند 97 درصد افزایش یافته است؛ كتابخانه های انگلیس همچنین شاهد افزایش 34 درصدی امانت كتاب ها در سال 2015 به ویژه از سوی افرادی بوده اند كه به نوعی با بیماری زوال عقل رو به رو هستند. اولین طرح ملی تجویز كتاب در انگلیس تاكنون 445 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
بر اساس این نظرسنجی 90 درصد از افرادی كه كتاب های فهرست شده در مجموعه خوانش كتاب های خوب با موضوع روانشناسی را امانت گرفته اند معتقدند این كتاب ها به آنها كمك كرده است. همچنین 85 درصد می گویند خواندن كتاب به آنها در مدیریت علائم بیماری شان كمك كرده است.
حتی 55 درصد گفته اند كه این طرح باعث شده علائم بیماری كاهش یابد. 92 درصد از افرادی كه در مواجهه با بیماری زوال عقل، كتاب برای آنها تجویز شده است گفته اند كه این روش كمك كننده بوده است. 79 درصد از پرستاران این افراد و 73 درصد از مبتلایان گفته اند خواندن كتاب به درك شرایط بیماری آنها كمك كرده است.
فراهنگ**9157 /1449