۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81791655
T T
۰ نفر
امروز ايران تنها جزيره آرام و امن در منطقه است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: در جريان ناآرامي هاي حاكم در منطقه، كشور جمهوري اسلامي ايران تنها جزيره آرامش و امنيت است.

جمشيد انصاري روز جمعه در مراسم صبحگاه و قبل از آغاز رزمايش الي بيت المقدس چهار كه در پادگان تيپ انصارالمهدي (ع) برگزار شد، افزود: امنيت امروز حاكم بر مرزهاي جمهوري اسلامي ايران به پشتوانه اسلام، خون شهدا و وجود نيروهاي مسلح توانمند و وحدت و يكپارچگي ملت بزرگ كشورمان است.
وي اظهار كرد: هر آنچه كه از انقلاب داريم به بركت دور انديشي و آينده نگري هاي امام خميني (ره) است كه با به ثمر رسانده انقلاب عزت و كرامت دوباره اي به ملت ايران بخشيد.
انصاري افزود: در آستانه عيد قربان و غدير خم با فاجعه ناگواري كه در منا اتفاق افتاد كام مسلمانان جهان تلخ شد كه اميد است در آينده ديگر شاهد چنين رويدادهاي دلخراشي براي هيچ يك از ملت هاي مسلمان جهان به ويژه حجاج بيت الحرام نباشيم.
وي با بيان اينكه در آستانه ماه محرم هستيم و به تعبير امام (ره) هرچه داريم به بركت محرم و صفر است تصريح كرد: 60 سال بعد از رحلت پيامبر اكرم (ص) مسلمانان در شرايطي قرار گرفتند كه امام حسين (ع) براي اصلاح امت و دين حماسه اي در تاريخ آفريدند كه آن حماسه و آموزه هاي آن تا به امروز اسلام را زنده نگه داشته است.
استاندار زنجان با بيان اينكه تبعيت از امام حسين (ع) و ياران باوفاي آن حضرت در حقيقت رمز بقاي اسلام و شيعه است، گفت: آنچه كه ملت ايران به صورت عزتمندانه در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع مقدس براي حفظ كيان اسلامي به كار بستند چيزي جز تبعيت از راه و رسم بزرگ حضرت امام حسين (ع) نبود و امروز نيز چيزي جز تبعيت، باور و اعتقاد ما به آن حضرت و ياران باوفايش نيست.
انصاري يادآور شد: امروز آنچه كه در مرزهاي غربي در عراق، سوريه، شمال آفريقا و تركيه و در شرق كشور در افغانستان و پاكستان و همچنين در مرزهاي شمالي كشور جريان دارد چيزي جز ناامني، اغتشاش و به هدر رفتن خون مسلمانان بر اثر توطئه هاي مداخله گران خارجي نيست اما در اين ميان ايران به عنوان يك جزيره امن و با ثبات است.
وي افزود: امروز به بركت حضور ملت بزرگ ايران و اعتقاد و باور به راه و رسم امام حسين (ع) و ياران آن حضرت و همچنين در پرتو دلاورمرديهاي نيروي هاي مسلح در شرايطي قرار داريم كه حتي معاندين و دشمنان جمهوري اسلامي نيز امنيت حاكم بر اين كشور را به عنوان يك نمونه بي بديل نگاه كرده و مثال مي زنند.
استاندار زنجان با بيان اينكه امروز ملت ايران اين جمله را كه كشورمان از نعمت امنيت برخوردار است را به درستي لمس و درك مي كند گفت: يكي از بزرگترين دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران كه هزينه هاي زيادي نيز براي آن داده شده وجود امنيتي پايدار و با ثبات است.
انصاري افزود: پشتوانه اين امنيت تثبيت شده حاصل خون هزاران شهيد والامقام است كه براي استقرار نظام جمهوري اسلامي و دفاع از حريم اين كشور و انقلاب اسلامي تقديم پيشگاه ملت بزرگ ايران شد.
وي با بيان اينكه نيروهاي مسلح ايران امروز با توان رزمي و دفاعي بالا و كامل آماده مقابله با هر نوع تفكر تجاوز به ايران است اظهار داشت: وجود مقتدرانه نيروهاي مسلح، مخدوش كردن امنيت حاكم بر ايران را براي دشمنان اسلام و ملت ايران به آرزويي دست نيافتني درآورده است.
انصاري افزود: بايد مباني اسلام عاشورايي را در خود تقويت كنيم تا هيچكس جرات تجاوز و تعدي به اين كشور و لطمه زدن به امنيت ما را نداشته باشند.
وي تصريح كرد: در اين رزمايش فقط بخشي از توانمندي بزرگ و بالاي نيروهاي بسيج به رخ دشمنان كشيده مي شود و اين عزيزان توانسته اند عزت و شرافت بسيجي بودن را زينت بخش زندگي خود كنند.
597/6085/1352
۰ نفر