۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81791534
T T
۰ نفر
ابراز همدردی وزیر خارجه فیلیپین با ظریف درپی جان باختن صدها ایرانی در فاجعه منا

كوالالامپور – ایرنا – وزیر امور خارجه فیلیپین روز جمعه در پیامی به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مراتب تاسف عمیق خود را به دلیل جان باختن صدها زائر ایرانی خانه خدا در فاجعه منا به دولت، ملت ایران و بازماندگان این فاجعه اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، 'آلبرتو دل رزاریو' وزیر امور خارجه فیلیپین در پیام خود خطاب به دكتر ظریف ضمن ابراز تاسف از جان باختن صدها ایرانی در فاجعه منا، تصریح كرد 'ما عمیقا از وقوع این واقعه ناگوار كه در حین انجام مهمترین عبادت دینی مسلمانان رخ داده است، متاثریم'.
در این پیام آمده است: دولت و جامعه مسلمانان فیلیپین خود را در این مصیبت بزرگ شریك می داند و برای بازماندگان و ملت ایران آرزوی صبر و آرامش می نماید.
طی روزهای گذشته علاوه بر امضای دفتر یادبود جانباختگان فاجعه منا از سوی مقامات و دیپلمات های مقیم مانیل و ارسال پیام های تسلیت، جمعی از رهبران مسلمان فیلیپین نیز با حضور در سفارت كشورمان مراتب همدری و تسلیت خود را نسبت به وقوع این فاجعه ابراز داشته و در مساجد مانیل و دیگر شهرهای فیلیپین نیز به این مناسبت مراسم فاتحه خوانی برگزار شد.
فاجعه منا دوم مهر ماه همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوء مدیریت مقامات سعودی رخ داد. در اثر این فاجعه 464 زائر ایرانی كشته شدند.
اجساد 87 زائر دیگر ایرانی در حال حاضر شناسایی شده و با انتقال پیكر این جانباختگان فاجعه منا به كشور، تعداد پیكرهای جان باختگان انتقال داده شده به 395 نفر می رسد.
همچنان اطلاع و اثر جامعی از 67 زائر ایرانی وجود ندارد.
از میان 464 جانباخته فاجعه منا، تاكنون پیكر 308 زائر به كشور منتقل شده است.
آساق**1611