خون شهيد شوشتري و شهداي وحدت ماهيت ترفندهاي دشمنان را رسوا كرد

مشهد-ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: خون سردار شهيد شوشتري و ساير شهداي وحدت ماهيت ترفندهاي تفرقه افكنانه دشمنان را بيش از پيش رسوا كرد و موجب تحكيم اتحاد و همدلي شيعه و سني شد.

به گزارش ايرنا عليرضا رشيديان پنجشنبه شب در مراسم ششمين سالگرد شهادت سرداران شهيد شوشتري و محمد زاده در مسجد امام علي (ع) مشهد افزود: شهيد شوشتري در دفاع مقدس و بعد از آن يك عامل مهم وحدت بخش بين نيروهاي مسلح بود و بعد از آن هم همواره بر تحكيم وحدت بين آحاد مردم به عنوان يك عنصر مهم مقابله كننده با ترفندهاي دشمنان تاكيد مي ورزيد.
وي تاكيد كرد: شهيد شوشتري با بهره گيري از خلق و خوي اسلامي و رضوي همواره بر روي نقاط محوري و اصولي در زمينه هاي مختلف تاكيد مي ورزيد و تعامل وي با ادارات و بخشهاي گوناگون وحدت بخش بود.
استاندار خراسان رضوي گفت: بايد از فرصت مغتنم سالگرد شهادت اين شهدا براي پياده سازي و ترويج و تبيين فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بهره لازم گرفت.
وي گفت: عزت و اقتدار و امنيت و استقلال نظام جمهوري اسلامي در سطوح ملي و بين المللي مديون رشادتهاي شهيدان و ايثارگران و اين فرهنگ است.
رشيديان گفت: فرهنگ ايثار و شهادت توسط امام خميني (ره) و با الگو گرفتن از تعاليم اسلامي در كشورمان ايجاد شد و رهبر معظم انقلاب هم آن را گسترش دادند و اين فرهنگ كشوررا در دفاع مقدس در مقابل دشمنان متجاوز بعثي حفظ كرد و به عامل بصيرت افزايي مسلمانان در مقابل دشمنان در كشورهاي فلسطين، يمن، بوسني و هرزگوين، لبنان و غيره تبديل شد.
وي تصريح كرد: براي زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت بايد شهدا و شهيدان شوشتري و محمد زاده و مانند آنان را شناخت و به جامعه شناساند.
وي به كشتار مسلمانان در مكه اشاره كرد و گفت: پادشاه عربستان ابتدا عنوان كرده بود كه مانع از انتقال اجساد حاجيان كشته شده در فاجعه منا به كشورهايشان مي شود ولي تذكر جدي مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اگر حرمت زائران ايراني شكسته شود و در انتقال اجساد حاجيان كوتاهي صورت بگيرد با موضع اقتدار ايران روبرو مي شوند، باعث شد كه مسوولان عربستان از اين حرف خود كوتاه بيايند.
امام جمعه اهل سنت شهر نصرت آباد سيستان و بلوچستان هم گفت: شهيد شوشتري در تحكيم وحدت بين شيعه و سني بسيار نقش آفرين بود و طرح آن شهيد مبني بر استفاده از مشاركت مردم بومي در تامين امنيت اين استان بايد با قوت ادامه يابد.
مولوي جانداد نارويي گفت: هيچ مشكل ناامني در استان سيستان و بلوچستان وجود ندارد و اين استان در امنيت كامل قرار دارد.
وي گفت: به رغم وجود ناامني و اقدامهاي تروريستي در كشورهاي منطقه نظير افغانستان، پاكستان ، سوريه و عراق، ولي به بركت نظام جمهوري اسلامي و رهبري هاي داهيانه مقام عظماي ولايت در كشور امنيت كامل وجود دارد.
وي همچنين فاجعه منا را ناشي از ضعف مديريت آل سعود دانست و گفت: كشته شدن تعداد زيادي از حاجيان در مناسك حج امسال ملت ما را عزادار كرد.
وي از مسوولان نظام جمهوري اسلامي و دولت خواست كه باايجاد يك كميته متشكل از كشورهاي اسلامي فاجعه منا را به صورت ويژه بررسي كنند و ابعاد آن را بيش از پيش روشن كنند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در استان خراسان رضوي نيز گفت: بايد خصوصيات شخصيتي سردار شهيد شوشتري با استفاده از ابزار فرهنگي نظير كتاب و غيره به قشرهاي مختلف مردم و جوانان معرفي شود.
حجت الاسلام محمد حسين محرابي گفت: سردار شهيد شوشتري دلباخته امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و ولايت مداري در خصوصيتهاي شخصيتي آن شهيد عجين شده بود.
وي احساس مسووليت و عمل به تكليف در راستاي دفاع از آرمانها و اهداف نظام جمهوري اسلامي ديگر ويژگي هاي مهم آن شهيد بود.
شهردار مشهد نيز ولايت مداري ، تواضع و مردم داري را از خصوصيات مهم شخصيتي شهيد شوشتري ذكر كرد.
سيد صولت مرتضوي خطاب به افرادي كه دل در گرو بيگانگان دارند، گفت: اگر كشور ما ذره اي از خط ولايت و رهبر معظم انقلاب منحرف شود به سرنوشت كشورهايي نظير مصر و عربستان دچار مي شود.
در مراسم ششمين سالگرد شهادت شهيد شوشتري و شهداي وحدت، استاندار و جمعي از مسوولان فرماندهان و پرسنل نظامي و انتظامي خراسان رضوي و مردم شهيد پرور و جمعي از سران طوايف و ريش سفيدان و معتمدين استان سيستان و بلوچستان هم حضور داشتند.
بر اثر انفجار تروريستي در منطقه پيشين شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان در 26 مهرماه 1388 سرلشگر شهيد شوشتري جانشين فرمانده وقت نيروي زميني و فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جنوب شرق كشور، سرتيپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سيستان و بلوچستان و بيش از 40 نفر از فرماندهان سپاه و سران طوايف اهل سنت و جمعي از مردم اين استان به شهادت رسيدند.ك/2
2095/