۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81790941
T T
۰ نفر
رییس جمهوری باشقیرستان: مشتاق گسترش روابط با ایران هستیم

مسكو - ایرنا - «رستم حمیدوف» رییس جمهوری باشقیرستان در دیدار «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با ابراز علاقه مندی برای گسترش فراگیر روابط دوجانبه، اعلام كرد: اوفا با هدف گسترش هر چه بیشتر همكاری ها، برنامه سفر هیات سیاسی و اقتصادی را به ایران تدارك دیده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری باشقیرستان روسیه در مذاكره با سفیر ایران كه امروز (پنجشنبه) در اوفا پایتخت این جمهوری انجام گرفت، گفت: توسعه همكارهای دو جانبه برای ما بسیار مهم است و شركت رئیس جمهوری ایران در اجلاس سران بریكس و شانگهای كه در اوفا برگزار شد، برای رسیدن به این هدف بسیار ارزشمند بود.
حمیدوف افزود: ایران و جمهوری باشقیرستان زمینه های مشترك بسیاری برای همكاری های تجاری دارند و فرصت های خوبی برای تعامل در عرصه نفت، پتروشیمی و ماشین سازی وحود دارد و در صددیم برای عملیاتی شدن اهداف، هیات سیاسی اقتصادی را به سرپرستی «شارونف» معاون نخست وزیر را به تهران اعزام كنیم.
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، سنایی نیز در دیدار با رییس جمهوری باشقیرستان كه در منطقه ولگای روسیه قرار دارد، اظهار كرد: باشقیرستان تمامی مولفه های لازم را برای همكاری با ایران از جمله، تمدن، فرهنگ، دین مشترك، آموزش، دانشگاه و صنعت دارد.
وی افزود: توانمندی های باشقیرستان قابل توجه است و امكان همكاری های زیادی وجود دارد كه با توجه به اجرایی شدن برخی شدن توافقات قبلی، سفر هیات نفتی به ایران فرصتی دیگری برای افزایش روابط است.
سنایی افزود: روسای جمهور دو كشور در حاشیه سازمان ملل توافق نمودند كه بزودی تمامی مشكلات روابط دو جانبه برطرف دو جانبه شود و هیات بزرگی از وزارت انرژی روسیه به ایران عزیمت كرده و تحولی بزرگ در روابط آغاز شده است.
سفیر ایران ادامه داد: امیدواریم گفت وگوها با شركت «باش نفت» هم نتایج خوبی داشته باشد و بتوانیم با باشقیرستان هم به توافقی برسیم.
اروپام*5**1516/1547