۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲
کد خبر: 81790596
T T
۰ نفر
معاون وزیر: بخش كشاورزی با مشكل پایین بودن بهره وری مواجه است

گرگان - ایرنا- معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزی گفت: بخش كشاورزی كشور با مشكلات اساسی همچون پایین بودن بهره وری، مكانیزه نبودن و فقدان سرمایه گذاری روبرو است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی گرگان عباس كشاورز در كمیسیون كشاورزی استان گلستان اظهار داشت: در حالی كه بخش كشاورزی رسالت پایداری منابع را عهده دار است، سرمایه گذاری یكی از آیتم های فراموش شده این بخش بوده و سهم آن در سرمایه كشور كمتر از 5.5 درصد می باشد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور زراعت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از اسفند سال 92 تاكنون قیمت سیب زمینی در عمده فروشی تغییری نداشته در صورتی كه هزینه ها رو به افزایش است، لذا پیگیری ها جهت یارانه سیب زمینی انجام شده و دولت نیز بر این موضوع متمركز می باشد.
وی با بیان اینكه در برخی از محصولات دیگر كشاورزی نیز شرایط مشابه وجود دارد، اضافه كرد: یكی از آسیب ها ، عرضه كالای خام می باشد كه بیشترین ضربه را به تولید كنندگان وارد می كند و راهكار این موضوع ورود به صنعت بوده كه موجب می شود قدرت چانه زنی تولید كننده در بازار افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی ادامه داد: از فضاهای كسب و كار درخواست داریم آسیب ها را شناسایی كرده و جهت پیگیری و مدیریت آن به وزارتخانه انتقال دهند.
كشاورز در خصوص فعالیت بخش خصوصی نیز اظهار داشت: دولت بصورت جدی از بخش خصوصی دفاع می كند و آمادگی كامل جهت ارتباط با این بخش را دارد.
احمد صادقیان رئیس كمیسیون كشاورزی اتاق ایران نیز در این نشست گفت: سیاست دولت در بحث های مختلف تاثیر گذار خواهد بود، لذا باید تدابیری جهت حمایت از بحث كشاورزی و بهره وری بیشتر این بخش اندیشیده شود.
وی به بحث قاچاق نیز اشاره كرد و تاكید كرد: این موضوع یكی از مشكلات اساسی می باشد كه ضربه شدیدی به اقتصاد و حوزه كشاورزی وارد می كند، لذا نیازمند ارایه راه حل از سوی مسئولان است.
صادقیان اضافه كرد: در بحث تعرفه های ترجیهی نیز باید تعامل و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد ، زیرا اختلاف تعرفه موجب آسیب شدید به بخش صادرات می شود.
1648