۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۱
کد خبر: 81790316
T T
۰ نفر
واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي در بيمارستان امام خميني (ره) ساري راه اندازي شد

ساري - ايرنا - مديركل امور اجتماعي وفرهنگي استانداري مازندران از راه اندازي يك واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي در مركز آموزشي- درماني امام خميني (ره) ساري خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي استانداري، علي شادمان در جلسه كميته امور بيماري هاي خاص استان ياد آور شد: آغاز به كار اين واحد، امكان تهيه كليه از متوفيان را فراهم مي آورد و اين در حالي است كه در گذشته تهيه اين عضو تنها از زندگان ميسر بوده است.
وي با اشاره به برنامه ها و سياست هاي دولت تدبير و اميد در حوزه سلامت و اجراي طرح بزرگ تحول سلامت، افزود: فعاليت اين واحد درماني كه در حال تجهيز است و به زودي به ارايه خدمات به بيماران كليوي خواهد پرداخت، مشكل كمبود كليه را حل مي كند و هزينه تهيه آن را نيز پايين مي آورد.
شادمان به تجهيز آزمايشگاه بيمارستان امام خميني (ره) ساري به امكانات و انجام آزمايشات تخصصي جهت انجام موفق پيوند عضو اشاره كرد و گفت: هم چنين براي نخستين بار در استان، يكي از واحدهاي بيمارستان مهر ساري به بيماران كليوي اختصاص يافت.
دبير كميته امور بيماري هاي خاص استان مازندران ضمن قدرداني از همراهي همه بانك هاي عامل دولتي و غير دولتي در اين مسير، افزود: با هماهنگي هاي صورت گرفته با سرپرستان بانك هاي دولتي و غير دولتي در سال جاري، رقمي بالغ بر 37ميليارد و 300 ميليون ريال تسهيلات بانكي، پس از تصويب به بيماران خاص استان اختصاص يافت كه در حال پرداخت است.
حدود شش هزار نفر در مازندران به بيماريهاي خاص مبتلا هستند.
6097/1656
۰ نفر