۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81788168
T T
۰ نفر
72 درصد تصادفات منجر به فوت شرق استان تهران به موتورسواران و عابران مرتبط است

تهران – ايرنا – رئيس پليس راهور شرق استان تهران اعلام كرد: بيش از 72 درصد از تصادفات منجر به فوت شرق استان، مربوط به موتورسواران و عابران پياده است.

سرهنگ عليرضا همياني روز سه شنبه در همايش موتورسواران قانونمند شرق استان تهران كه در محل كانون ملائك شهرستان قرچك برگزار شد اظهار كرد: قشر موتورسوار افراد زحمت كش جامعه اند كه با تلاش و همت سعي در خدمت رساني به جامعه و كسب روزي حلال براي خانواده دارند و انتظار مي رود اين افراد بيش از سايرين قانون را رعايت كنند.
وي افزود: متأسفانه وضعيت تردد موتورسواران در مناطق مختلف كشور مطلوب نبوده و اين امر علاوه به خطر افتادن جان راكبان موتور، نارضايتي مردم را نيز در پي دارد.
همياني تصريح كرد: در بررسي صحنه هاي تصادف منجر به فوت موتور سواران اين امر كاملا مشهود است كه اگر راكب از كلاه ايمني استفاده كرده بود قطعا از مرگ نجات پيدا مي كرد، اين هشداري براي همه افراد است و نبايد تصور كرد كه مهارت فرد در استفاده از موتورسيكلت وي را از تصادفات منجر به فوت مصون نگاه مي دارد.
رئيس پليس راهور شرق استان تهران با اشاره به برخورد قانون پليس راهور با موتورسواران متخلف گفت: توقيف موتور متخلفان توسط مامورين راهور يك مُسكن كوتاه مدت است و اثر بخشي آن در بلند مدت از بين مي رود ، براي كاهش تلفات جاني موتورسواران لازم است تا از اقدامات فرهنگي بهره جست تا استفاده از كلاه ايمني همچون كمربند ايمني به يك فرهنگ تبديل شود.
وي گفت: موتورسيكلت به عنوان يك خودرو بايد از تمامي مدارك از جمله بيمه ، كارت و سند برخوردار باشد و عدم وجود هر يك از اين مدارك باعث توقيف موتورسيكلت خواهد شد.
تهرام/7254//1348

سرخط اخبار سیاست