۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 84038302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موتورسواران روستایی پیشوا کلاه ایمنی استفاده می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران گفت: به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی، ۶۰ عدد کلاه به صورت نمادین بین موتورسواران روستای «قلعه‌نوجامکاران» پیشوا اهدا شد.

فرهاد معصومی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت‌سواران روستایی با حضور مسئولان پلیس راهور شرق استان تهران در پیشوا اجرا شد تا راکبانی که با موتور به زمین‌های کشاورزی می‌روند، به استفاده از کلاه ایمنی تشویق شوند.
وی افزود: کشاورزان در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران شامل ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل برخورداری از اراضی وسیع کشاورزی ترجیح می‌دهند که برای تردد از موتورسیکلت استفاده کنند و این امر بروز حوادث رانندگی و تلفات انسانی را افزایش داده است.
وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان، علت فوت ۹۰ درصد موتورسواران ناشی از وارد شدن ضربه به سر این راکبان بوده و بیشترین میزان بروز سوانح جاده‌ای و تلفات انسانی ناشی از تصادف با موتورسیکلت است. 

وی افزود: این طرح در مرحله بعدی در مناطق روستایی شهرستان ورامین اجرا می‌شود تا ضمن فرهنگ‌سازی، از تلفات انسانی ناشی از تصادف موتورسواران کاسته شود.
بیش از ۷۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های جنوب‌شرق شامل ورامین، پیشوا و قرچک زندگی می‌کنند و موتورسیکلت جایگاه خاصی در جابجایی مسافران درون‌شهری و حتی روستایی این شهرستان‌ها دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha