۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81787861
T T
۰ نفر
نمایشگاهی از مترسك های نقاش خیابان چهل وچندم

تهران-ایرنا- نمایشگاه مترسك های نقاش خیابان چهل و چندم آثار بهنام ولدوند و مجموعه شعر بی صورت و رگ آذر اسدی كرم جمعه ساعت 16 جمعه 17 مهرماه در گالری ساربان برگزار می شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، بهنام ولدوند در نمایشگاه مترسك های نقاش خیابان چهل و چندم دنیایی را روایت می كند كه در آن جای همه چیز عوض شده است، شجاعت جای ترس نشسته و ازدحام جای تنهایی و دنیای پر و خالی مترسك ها را روایت می كند و در این نمایشگاه 18 اثر به نمایش گذاشته می شود.
مجموعه شعر كوتاه بی صورت و رگ نخستین مجموعه شعر آذر اسدی نیز همزمان با آغاز نمایشگاه نقاشی در گالری ساربان با حضور شاعران و هنرمندان رونمایی می شود.
به گزارش روابط عمومی مركز هنرهای تجسمی ،آذراسدی كرم متولد 1360 تهران است و ازروزنامه ‌نگاران باسابقه حوزه كتاب است. او دكترای علوم ارتباطات دارد و بی‌صورت ورگ اولین مجموعه شعراوست كه در 60صفحه توسط نشرنو ودرقالب منظومه شعرایرانی منتشرشده است.
بهنام ولدوند متولد 1356 فارغ التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی كرمانشاه و دارای كارشناسی نقاشی از دانشكده هنر و معماری یزد است و تاكنون نمایشگاههایی از آثارش در گالری های سیحون، برگ، آتشزاد، دریابیگی، سیلك و دانشكده هنر و معماری یزد برگزار شده و در بیش از 40 نمایشگاه گروهی و اكسپوی تركیه، هشتمین دوسالانه نقاشی ایران و سومین بی ینال نقاشی جهان اسلام حضور داشته است.
نمایشگاه مترسك های نقاش خیابان چهل و چندم تا 27مهرماه جاری در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، كوچه مهماندوست، شماره 8 ادامه دارد.


** حضور در كرسی های دانشگاهی و مركز علمی
رییس كمیسیون هنر و معماری گفت: با ارزیابی شورای ارزشیابی هنرمندان می توان زمینه های حضور هنرمندان شاخص در كرسی های دانشگاه ها و مراكز علمی فراهم كرد.
محمد حسین ایمانی خوشخو با اشاره به سابقه شورای ارزشیابی هنرمندان كشور اظهار داشت: شورای ارزشیابی هنرمندان كشور سابقه زیادی دارد و ضرورت دارد ارتباط بین نتایج شورای ارزشیابی هنرمندان و آموزش عالی و دانشگاهی بررسی شود كه در این زمینه شرایط و ضرورت ها و معیارهای علمی آموزش عالی و جایگاه و اهمیت هنری و عملی هنرمندان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به كمبود منابع مالی و بودجه دولت گفت: محدودیت منابع مالی مسئله مهمی برای كشور است كه بر هنر نیز به شدت تاثیر می گذارد. امیدواریم این محدویت منابع مالی برطرف شود تا دولت بتواند زمینه حركت ها و طرح های موثری را در هنر فراهم كند.
ایمانی خوشخو با اشاره به جان باختن هموطنانمان در فاجعه منا بیان داشت: این فاجعه تلخ و بزرگ است كه دیدگاه هایی از نظر سیاسی، دینی و بین المللی درباره آن مطرح شد و در عرصه فرهنگ و هنر نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد و این فاجعه در قالب های گوناگون هنر ی ثبت و ماندگار شود.
به گزارش روابط عمومی مركز هنرهای تجسمی،ایرج نعیمایی؛ عضو شورای ارزشیابی هنرمندان در ادامه با اشاره به قوانین و آیین نامه های شورای ارزشیابی هنرمندان كشور افزود: ضرورت دارد كه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شورای ارزشیابی هنرمندان كشور تجدید نظر و بازنگری شود و ابهام هایی كه در مصوبه و آیین نامه های اجرایی شورای ارزشیابی هنرمندان وجود دارد برطرف شود.
نعیمایی خاطر نشان كرد: آیین نامه های روشن و جامع شورای ارزشیابی هنرمندان به تناسب رشته های هنری و با شاخص های كمی می تواند فعالیت شورا را بر اساس ضوابط مشخص و شفاف فراهم كند. كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد مناسبی است تا مصوبه و آیین نامه های شورا را بررسی واصلاح كند تا نقص ها و ابهام ها از بین برود.
وی بیان داشت: درباره حضور هنرمندان دارای درجه هنری در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی نیز ابهام وجود دارد و هرچند دانشگاه ها نیز در كار عملی به استادان و هنرمندان نیاز دارند و برای این منظور لازم است كه مصوبه و آیین نامه ها بازنگری شود و حضور هنرمندان در دانشگاه ها به شرط صلاحیت مورد تایید ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
وی اظهار امیدواری كرد شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی دوباره تشكیل شود.
جلسه ارزیابی شورای هنرمندان با حضور اعضای آن در مركز هنرهای تجسمی برگزار شد و مقرر گشت با بررسی مصوبه و آیین نامه شورای ارزشیابی هنرمندان كشور، در جلسات آینده این كمیسیون با حضور مسئولان شورای ارزشیابی مباحث دنبال شود تا با مشخص شدن پیشنهادات اصلاحی نظرات كمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
فراهنگ**9338** 1569
۰ نفر