۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81787617
T T
۰ نفر
انصاری: عدم رای به استیضاح آخوندی نمادی از همدلی و همزبانی است

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: عدم رای به استیضاح وزیر راه و شهرسازی نشانه همدلی و همزبانی میان مجلس و دولت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری روز سه شنبه پس از جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود: نمایندگان امروز به ادامه كار و خدمت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی رای مثبت دادند كه من در این راستا از آنان تشكر می كنم و همچنین از استیضاح كنندگان كه فرصت را فراهم كردند تا یكی از وزرای پركار دولت تدبیر و امید گزارشی از خدمات دولت در حوزه این وزارتخانه ارایه كند، تشكر می كنم.
معاون امور مجلس رییس جمهوری با تاكید بر این كه فضای امروز مجلس فضای بسیار خوبی بود اظهارداشت: استیضاح كنندگان در این جلسه مطالبشان را مطرح و وزیر محترم و مخالفان استیضاح مطالب ارزشمندی را بیان كردند. گرچه فرصت باز هم برای بیان خدمات گسترده در موضوعات مسكن، راه آهن، هواپیمایی و بنادر بسیار كوتاه بود اما به هر حال فرصتی بود كه گوشه ای از خدمات مطرح شود.
انصاری تاكید كرد: یقینا مطالبی كه مطرح شد برای وزارت راه و شهرسازی ذخیره خواهد بود و از تذكرات برای تسریع روند اجرای طرح ها و تعیین اولویت هایی كه مورد تاكید مجلس است استفاده می كنیم.
وی اظهار داشت: این رای پاسخ عملی به فراخوان و نامگذاری رهبر معظم انقلاب در مورد امسال به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی بود. این رای نمادی از همدلی و همزبانی میان مجلس و دولت بود و مجلس این همدلی را در استیضاح آقای فانی هم نشان داد.
معاون رییس جمهوری اظهار امیدواری كرد: در شرایط كنونی كشور كه همه تلاش دارند برای رفع مشكلات مردم و توسعه كشور گام بردارند، زمینه همكاری های بیشتر ایجاد شود و باقی مانده عمر مجلس نهم با همراهی بهتر و بیشتر دولت و مجلس موجب اقدامات و خدمات بیشتر برای مردم شود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری اظهار امیدواری كرد تا این روحیه واقعیت گرایی، مصلحت گرایی و مردم گرایی كه امروز نمایندگان در رای خود به آخوندی نشان دادند هفته آینده هم در مساله برجام شاهد باشیم.
انصاری افزود: ما افتخار می كنیم در شرایطی كه منطقه ما امن نیست و مشكلات اطراف ما را فراگرفته در پرتو نظام جمهوری اسلامی به هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت، همدلی و همراهی مجلس و دیگر قوا شرایطی را داریم كه كشور ما امن و در پی جذب سرمایه گذاران است.
وی اضافه كرد: من از این فرصت استفاده می كنم و به همه سرمایه گذاران بخش غیردولتی اعلام می كنم دولت بعد از اجرای برجام بستر گسترده ای برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به خصوص راه، هواپیمایی، مسكن فراهم كرده است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این كه آخوندی در همایش روز گذشته برای رقم 21 میلیارد یورو طرح و پروژه ارایه كرد، اظهار داشت: در شرایطی كه بودجه دولت محدود است، برنامه ریزی برای جذب سرمایه غیردولتی كار بزرگی است كه آقای آخوندی آن را انجام داد.
انصاری تصریح كرد: از امروز آقای آخوندی، معاونان و همكارانش در سطح كشور با همت مضاعف كارهای بزرگ خود را تسریع خواهند داد و به زودی مجلس و مردم شیرینی این رای ارزشمند را خواهند چشید.
استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 13 امضا به هیات رئیسه تقدیم شده بود كه در جلسه امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات مخالفان و موافقان استیضاح و توضیحات وزیر، 175 نماینده مجلس با عدم اعتماد به آخوندی مخالفت كردند.
سیام**9121**9132**1429
۰ نفر