۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81783480
T T
۰ نفر
'شارما ' به‌عنوان سفیر جدید انگلیس در قطر منصوب شد

لندن - ایرنا- وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام كرد كه 'آجای شارما ' كاردار كنونی این كشور در ایران به‌عنوان سفیر جدید انگلستان در قطر منصوب‌شده است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس عنوان‌شده است: آجای شارما جانشین ' نیكلاس هاپتون' سفیر فعلی انگلیس در این كشور می‌شود.
براساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس 'نیكلاس هاپتون' قرار است در مأموریت دیپلماتیك دیگری فعالیت كند.
وزارت خارجه انگلیس گفته است كه شارما مسئولیت جدید خودش را در قطر از نوامبر 2015 آغاز خواهد كرد.
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس همزمان با بازگشایی سفارت این كشور در تهران در اول شهریورماه گذشته، آجای شارما را به‌عنوان كاردار انگلستان در ایران معرفی كرده بود.
دولت انگلیس پیشتر در سال 2013 میلادی، آجای شارما را به‌عنوان كاردار ترددی‌اش در تهران تعیین كرده بود.
سفارت انگلیس در ایران از سال 2011 (آذر 1390) تا اول شهریورماه گذشته بسته و سطح روابط دو كشور به داشتن كاردار غیرمقیم در تهران و لندن كاهش پیداكرده بود. بازگشایی سفارت انگلیس در تهران با حضور «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه این كشور صورت گرفت.
شارما در سال 2012 میلادی رییس بخش ایران در وزارت خارجه انگلیس بوده و در خلال سال‌های 2007 تا 2008 نیز به‌عنوان معاون سفیر انگلیس در تهران فعالیت كرده است.
آجای شارما علاوه بر هدایت گفت‌وگوها بر سر بازگشایی سفارت و نیز برقراری دوباره روابط دیپلماتیك بین دو كشور، ازجمله دیپلمات‌های انگلیسی بود كه در نشست‌های مربوط به توافق هسته‌ای ایران شركت داشته است.
وی كه در سال 1995 میلادی فعالیتش در وزارت خارجه انگلستان شروع كرده است، سابقه فعالیت دیپلماتیك در تیم دیپلماتیك انگلیس در مسكو، آنكارا و پاریس نیز در پرونده اش دارد.
وزارت خارجه انگلیس تاكنون گزارشی در مورد جانشین احتمالی شارما در تهران منتشر نكرده است.
اروپام**4**1552