۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81783441
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: دولت نسبت به توسعه صنعتی توجه ویژه دارد

سبزوار- ایرنا- معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران گفت: دولت تدبیر و امید به ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی در كشور توجه ویژه دارد.

محمدعلی سیدابریشمی روز شنبه در حاشیه مراسم كلنگ زنی طرح ناحیه صنعتی داورزن واقع در غرب خراسان رضوی افزود: ساخت نواحی و شهركهای صنعتی در مناطق مختلف كشور سبب توسعه و اشتغال می شود.
وی همچنین با اشاره به ساخت ناحیه صنعتی داورزن ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر زمینه سرمایه گذاران و كارآفرینان در این ناحیه صنعتی فراهم شود.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران گفت: دولت توجه خوبی به توسعه صنعتی كشور از جمله شهركها و نواحی صنعتی دارد و تسهیلات ویژه ای را بدین منظور در نظر گرفته است.
وی افزود: از سرمایه گذارانی كه در نواحی و شهركهای صنعتی سرمایه گذاری كنند حمایت خواهیم كرد.
سیدابریشمی ادامه داد: برای ایجاد ناحیه صنعتی داورزن از سوی نمایندگان مجلس، استانداری، فرمانداری و مسوولان محلی پیگیریهای فراوانی شده است.
نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه نواحی و شهركهای صنعتی زمینه اشتغال پایدار را فراهم می كند.
محمدرضا محسنی ثانی افزود: یكی از راههای حل مشكلات بیكاری در مناطق مختلف كشور توسعه نواحی صنعتی و شهركهای صنعتی است كه می تواند زمینه اشتغال پایدار را فراهم كند.
وی ادامه داد: بخشهای كشاورزی، باغداری و شیلات به سبب خشكسالی با مشكلات جدی مواجه شده و پدیده بیكاری را بوجود آورده كه یكی از راههای حل این مشكلات توسعه نواحی صنعتی در كشور است.
این نماینده مجلس گفت: شهرستان داورزن ظرفیتهای خوبی در حوزه معدنی و گیاهان دارویی دارد لذا تلاش داریم با جذب سرمایه گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی بخش كشاورزی و معدن شاهد رونق اقتصادی این منطقه باشیم.
وی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب لوایح مختلف همچون قانون رفع موانع تولید و قانون اصناف تلاش دارند اقتصاد كشور را رونق دهند.
محسنی ثانی گفت: در همین راستا دولت و مجلس برای سرمایه گذاران بخش صنعت تسهیلات خوبی در نظر گرفته تا در بخش صنعت و تولید سرمایه گذاری نموده تا سبب اشتغال و رونق اقتصادی كشور شود.
سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس هم با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیری در مجلس گفت: دولت و مجلس توجه ویژه به رونق اقتصادی كشور دارند.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: استقرار ناحیه صنعتی داورزن یكی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان بوده كه سبب جذب سرمایه گذاران در این منطقه می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود تولیدات فلفل و انواع ادویه و نیز كشت گیاهان دارویی در شهرستان داورزن گفت: با ایجاد كارخانه ها و كارگاههای كوچك مرتبط می توان در این ناحیه صنعتی زمینه اشتغال جوانان این شهرستان را فراهم كرد.
داورزن در 310 كیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
7499/8144/1858