۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۲
کد خبر: 81783289
T T
۰ نفر
سردار راحمي : بسيج بايد در  مصرف صحيح منابع انرژي تحول ايجاد كند

انزلي- ايرنا- فرمانده مركز مقاومت بسيج وزارت نيرو گفت: با توجه به اهميت حفظ منابع انرژي بسيج بايد در مديريت اين منابع و مصرف آن تحول ايجاد كند و در صنعت آب و برق تاثيرات برجسته اي بگذارد .

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار ابراهيم راحمي پيش از ظهر شنبه در همايش تبيين نقش بسيج در ماموريت وزارت نيرو در هتل سفيدكنار انزلي، يكي از مسووليت هاي اصلي بسيج را حفظ منابع و دستاوردهاي كشور خواند و اظهار كرد: بايد از پژوهشگران دلسوز براي ايجاد تحول در اين بخش حمايت كنيم .
وي با بيان اين كه بسيج بايد خود را در همه حوزه ها اعم از آموزش و ارتقاي فكري فرهنگي مدعي بداند به تشكيل مركز پژوهش‌هاي بسيج در صنعت آب و برق كشور اشاره و خاطرنشان كرد: براي پيشبرد اين صنعت كارشناسان مهندسان نخبه ،دانشمندان ، متفكران ، ايده پردازان و مخترعان حوزه انرژي بايد از سوي بسيج پشتيباني و تقويت شوند .
سردار راحمي در ادامه به فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات اشاره و تصريح كرد : ستاد بازسازي عتبات عاليات وزارت نيرو با صرف 300 ميليارد تومان يك نيروگاه برق 162 مگاواتي به عنوان هديه به مردم نجف و كربلا اهداء كرده است.
وي اظهار كرد : كربلا را مركز جهان تشيع و امام حسين (ع) را الگوي جهان بشريت مي‌دانيم و بزرگ‌ترين تجمع بشري سالانه در اربعين حسيني (ع) تشكيل مي‌شود و حل مشكل آب و برق زائران را نيز دنبال مي كنيم .
سردار راحمي متذكر شد: بسيج فراگير و تماميت ‌نگر است و تمام افراد كشور حتي منتقدان نسبت به عملكردها را نيز بسيجي مي‌دانيم زيرا تك‌صدايي موجب رشد نمي‌شود و افراد نقاد بايد موضوعات را به چالش بكشند تا نقاط ضعف رفع شود .
*مديريت صحيح بر آب و برق نداريم
معاونت امور استانهاي مركز بسيج وزارت نيرو نيز در اين همايش گفت : امروز شرايط ويژه اي در كشور به لحاظ مديريت انرژي و آب و برق در كشور حاكم است و مديريت صحيحي بر آب و برق خودمان نداريم .
سيد رضا حسيني با تاكيد بر لزوم مسووليت پذيري و مديريت صحيح منابع انرژي با بيان اين كه نبايد نقش بسيج را در اين امور ناديده بگيريم .
وي خاطرنشان كرد : مجموعه بسيج به كمك مديران و وزارت نيرو بيايند و در اين خصوص ظرفيت سازي بكنند .
معاونت امور استانهاي مركز بسيج وزارت نيرو متذكر شد: يكي از اهداف بسيج وزارت نيرو كمك به بازسازي عتبات عاليات است .
همايش تبيين نقش بسيج در ماموريت وزارت نيرو و ابلاغ دستور العمل مشترك بسيج از صبح شنبه به مدت دو روز در هتل سفيدكنار انزلي آغاز شد.ك/2
6030/6070