۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81783119
T T
۰ نفر
فرماندار  كاشمر:امنيت، اعتماد و نشاط ثمره حضور نيروي انتظامي در جامعه است

مشهد- ايرنا- فرماندار كاشمر گفت: امنيت، اعتماد، سلامت، پويايي و نشاط ثمره حضور نيروي انتظامي در جامعه است.

مهدي فروزان روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي كه با حضور مسئولان و اعضاء شوراي تامين شهرستان در قرارگاه اين فرماندهي برگزار شد با گراميداشت هفته نيروي انتظامي گفت : نيروي انتظامي در تلاش براي استقرار عدالت اسلامي است و مي كوشد در مبارزه با ظلم و جنايت، ريشه پليدي ها را از جامعه بزدايد و با اجراي قانون كه ريشه در احكام اسلام دارد، پرچم دار راستين حكومت اسلامي باشد.
وي با بيان اينكه هميشه عده اي با زير پا گذاشتن ارزش ها، هنجارها و رسوم اجتماعي، حريم جامعه را نقص و چهره آن را آلوده كرده اند، افزود: وجود اين افراد با توجه به زيان هايي كه از لحاظ فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي بر پيكر اجتماع وارد مي كنند نياز به يك نيروي مقابله گر را بيش تر روشن مي سازد.
وي نيروي انتظامي را نياز يك جامعه آرماني عنوان كرد و افزود : همه انديشمندان اجتماعي بر ضرورت وجود چنين نيرويي در تمام جوامع تاكيد دارند.
فرماندار كاشمر با تاكيد براينكه وجود نيروي انتظامي بايد اساس امنيت را در جامعه به وجود بياورد، گفت: نام پليس در هر جامعه، همان قدر كه براي تبهكاران و قانون شكنان وحشت آفرين و دلهره آور است، براي مردم آرامش زا و ارمغان آور اطمينان است.
وي افزود: نيروي انتظامي با تلاش در راستاي ايجاد نظم، برقراري قانون و امنيت و برخورد با متخلفان و مجرمان از يك سو و دادن ضمانت معنوي به جامعه از سوي ديگر موجب اتكاي مردم گرديده است.
وي با اعلام اينكه نيروي انتظامي وظيفه دارد مردم را به سوي اطاعت از قانون هدايت و با قانون شكنان با قدرت مقابله كند، تصريح كرد: هرچند قانون گرايي نيازمند اعمال قدرت و در حيطه وظايف نيروي انتظامي مي باشد اما پيش از اين نيازمند بالا بردن بينش مردم و فرهنگ عمومي جامعه است.
فروزان اظهار داشت: نيروي انتظامي به سه اصل آگاهي، پيش گيري و پي گيري استوار است.
وي برنامه ريزي گسترده، افزايش نيروي انساني و استفاده از نيروهاي كاردان و متخصص، كنترل شديد مرزها و بهره گيري از تجهيزات پيشرفته، بالا بردن فنآوري كشف جرائم و فراهم كردن زمينه هاي همكاري بيش تر مردم با پليس را از تدابير اتخاذ شده در اين راستا دانست.
در اين مراسم فرمانده انتظامي كاشمر از كاهش 15 درصدي سرقت در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در همين مدت 86 درصد سرقت هاي اتفاق افتاده در سطح اين شهرستان كشف شده است.
سرهنگ ابوالقاسم باقري گفت: اين ايام بستر مناسبي براي افزايش الفت و همزباني ميان آحاد مردم و پليس، نشان دادن اقتدار و توانمندي پليس و برقراري نظم و امنيت مطلوب در جامعه و بهانه اي براي ارائه كارنامه درخشان خدمات نيروي انتظامي در طي يكي سال اخير است.
وي ، امنيت را ركن اساس شكوفايي براساس نياز اقتصادي سياسي و فرهنگي و فرهنگي برشمرد و عنوان كرد: بحمدالله كاشمر در مقايسه با ساير شهرستانهاي استان از امنيت مطلوب تري برخودار است به طوري كه در يك سال گذشته جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه، شرارت، باج گيري، ادم ربايي، سرقت بانك و طلافروشي منفي بوده است.
باقري به كاهش 19 درصدي تصادفات فوتي و افزايش 31 درصدي دستگيري مجرمان در شش ماهه اول امسال نسبت به پارسال گذشته اشاره و ابراز كرد : بر اساس ارزيابي انجام شده از طرف مردم 98 درصد درخواست تقدير از پليس افزايش و 22 درصد انتقادات كاهش داشته است.
كاشمر در 228 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7497/1211